در حدود ساعت 2:25 دقیقه بامداد روز دوشنبه، یکم خرداد، انفجاری در کارخانه فولاد بویراحمد رخ داد. در جریان این حادثه، ۹ نفر از کارگران مصدوم شدند.

سوختگی۱۰۰درصدی ۳ کارگر

سلامت نیوز:در حدود ساعت 2:25 دقیقه بامداد روز دوشنبه، یکم خرداد، انفجاری در کارخانه فولاد بویراحمد رخ داد. در جریان این حادثه، ۹ نفر از کارگران مصدوم شدند. بلافاصله مصدومان حادثه به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج اعزام شدند که از این تعداد سه نفر به‌صورت سرپایی مداوا و ۶ نفر دیگر دچار سوختگی شدید شده بودند.

به گزارش سلامت نیوز، وقایع اتفاقیه نوشت: وضعیت سه نفر از مصدومان این حادثه که دچار سوختگی شدید شدند، وخیم گزارش شده است و علت حادثه هنوز مشخص نیست و گفته شده است که بر اثر انفجار کوره ذوب‌آهن این واحد صنعتی دچار سوختگی شدید شدند. کارگران به سه بیمارستان شهید بهشتی شهر یاسوج، امیرالمؤمنین شهر شیراز و امام موسی‌کاظم شهر اصفهان منتقل شده‌اند. 


انفجار کوره ذوب، علت حادثه کارخانه فولاد بویراحمد


یک فعال صنفی کارگری در استان کهگیلویه‌وبویراحمد گفته است: «در حادثه بامداد دیروز کارخانه فولاد یاسوج، انفجار کوره ذوب فولاد باعث مصدوم‌شدن ۱۰ کارگر شده است. از قرار معلوم از مجموع کارگران مصدوم‌شده، تعداد سه نفر به‌صورت سرپایی مداوا و ۶ نفر دیگر به بیمارستان‌های اصفهان و شیراز منتقل شده‌اند.» این منبع خبری با بیان اینکه کارگران فولاد یاسوج هشت ماه دستمزد معوقه داشته‌اند، گفته است: «درحال‌حاضر، علت بروز حادثه، در اداره کار شهرستان یاسوج در حال بررسی است. کارخانه فولاد یاسوج یکی از بزرگ‌ترین واحدهای صنعتی استان کهگیلویه‌و‌بویراحمد محسوب می‌شود که در آن نزدیک به ۱۶۰ کارگر مشغول به کار هستند.»


اظهارات کارفرمای فولاد بویراحمد


رضا باقری، مدیرعامل فولاد بویراحمد درباره این حادثه گفته است: «بر اثر وقوع این انفجار که در ساعت2:45 دقیقه بامداد دیروز اتفاق افتاد، تعداد ۶ کارگر دچار سوختگی شدید شدند که به شهرهای شیراز و اصفهان منتقل شدند.» کارفرمای این واحد صنعتی با بیان اینکه هنوز علت حادثه که منجر به سوختگی شدید 6 نفر از کارگران شده، مشخص نیست در ادامه افزوده است: «سه نفر از مصدومان حادثه به شیراز و سه نفر دیگر به اصفهان منتقل شده‌اند که گفته می‌شود حال مصدومانی که به شیراز منتقل شده‌اند، وخیم است.»


تشکیل جلسه ویژه در ارتباط با علت حادثه


روابط عمومی استانداری کهگیلویه‌و‌بویراحمد از ادامه بررسی‌ها برای کشف علت حادثه انفجار در کارخانه فولاد بویراحمد خبر داده است. بر‌اساس اظهارات روابط عمومی، انفجار در کوره ذوب‌آهن رخ داده است و به‌همین‌دلیل کارگرانی که در محدوده کوره ذوب آهن بوده‌اند، دچار سوختگی شده‌اند. علت این حادثه هنوز مشخص نیست؛ در حال حاضر، تیمی از دستگاه‌های مختلف از جمله آتش‌نشانی، اداره کار و استانداری در حال بررسی و تحقیقات لازم در زمینه ایمنی کار و بیمه کارگران این کارخانه هستند. بنا بر اظهارات این مقام مسئول در استانداری، جلسه‌ای در استانداری کهگیلویه‌و‌بویراحمد با حضور استاندار و معاونان آن در ارتباط با این حادثه انفجار برگزار شده است. 


اعزام 5 دستگاه آمبولانس برای کمک به مصدومان


سرپرست سازمان اورژانس کشور از انفجار در کوره ذوب‌آهن یاسوج در روستای فیروزآباد (کارخانه ذوب‌آهن) خبر داده است. پیرحسین کولیوند اظهار کرد: «در ساعت 2:44 بامداد دیروز، انفجار در کوره ذوب‌آهن یاسوج در روستای فیروزآباد (کارخانه ذوب‌آهن) رخ داد.» او با اشاره به اینکه پس از اعلام این حادثه چهار دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند، گفته است: «این حادثه ۹ مصدوم بر جای گذاشت. سه مصدوم با سوختگی صد درصد به بیمارستان امیرالمؤمنین شیراز و سه مصدوم نیز شامل یک نفر با سوختگی ۷۰ درصد و دو نفر با سوختگی ۴۵ درصد به بیمارستان امام موسی‌کاظم(ع) اصفهان انتقال یافتند.» وی افزوده است: «سه مصدوم با سوختگی و موج‌گرفتگی ناشی از انفجار در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج بستری هستند.»


اعزام کارگران به بیمارستان‌های یاسوج، اصفهان و شیراز


سه نفر از مصدومان حادثه فولاد به اصفهان و سه نفر دیگر به شیراز و سه مصدوم باقی‌مانده به یاسوج اعزام شدند. به گزارش ایلنا، بامداد دیروز کوره ذوب‌آهن کارخانه فولاد بویراحمد دچار انفجار شد که ۹ نفر مجروح شدند. سه مصدوم با سوختگی صد درصد به بیمارستان امیرالمؤمنین شیراز و سه مصدوم با سوختگی ۷۰ و ۴۵ درصد به بیمارستان امام‌ موسی‌کاظم(ع) اصفهان منتقل شدند. سه مصدوم هم با سوختگی و موج‌گرفتگی ناشی از انفجار در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج بستری هستند. 


کارفرمای فولاد بویراحمد بخش خصوصی است


منابع خبری ایلنا در یاسوج در ارتباط با کارخانه فولاد بویراحمد که نیمه‌شب گذشته دچار حادثه شده، اطلاعات دقیق‌تری دادند. از قرار معلوم این کارخانه که حدود ۷-۸ سال گذشته آغاز به کار کرده، حدود صد کارگر دارد و درحال‌حاضر متعلق به بخش خصوصی است؛ این کارخانه در سال‌های گذشته بارها دست به دست شده ‌است. کار این کارخانه فولاد که در روستای فیروزآباد در کیلومتر 15 جاده یاسوج- نقاره‌خانه واقع شده، تبدیل آهن قراضه به شمش فولاد است. گویا کارگران آن چندین ماه معوقات مزدی پرداخت‌نشده دارند. در جریان آتش‌سوزی، ۹ نفر از کارگران این کارخانه مصدوم شدند که حال سه نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha