چهارمین اجلاس وزرای مبارزه با موادمخدر 3 كشور جمهوری اسلامی ایران، پاكستان و افغانستان، با مشاركت دفتر UNODC و با حضور وزرای 3 كشور در تاریخ‌های 3 و 4 آذر در اسلام آباد پاكستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت نیوز  به نقل از روابط عمومی ستاد مبارزه با موادمخدر، در سال 2007‌ میلادی دفتر مقابله با موادمخدر و جرم سازمان ملل متحد (UNODC) یك رویكرد منطقه‌ای موسوم به استراتژی رنگین كمان را با هدف كلی مقابله با چالش افغانستان در قالب میثاق پاریس تنظیم و ارائه كرد و به دنبال آن نیز استراتژی رنگین كمان متشكل از 7 طرح عملیاتی از جمله ابتكار سه جانبه شد.

ابتكار سه جانبه، نوعی همكاری منطقه‌ای میان كشورهای جمهوری اسلامی ایران، افغانستان و پاكستان و مشاركت دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد (UNODC) به منظور ارتقاء سطح همكاری‌های منطقه‌ای در زمینه مبارزه با موادمخدر است و تاكنون نشست‌های مشتركی در سطوح وزراء و كارشناسان ارشد مبارزه با موادمخدر در این زمینه برگزار شده است. هدف از ابتكار سه جانبه نیز تقویت همكاری‌های مدیریت مرزی میان این سه كشور می‌باشد.

تاكنون 4 نشست كارشناسان ارشد (به ترتیب: در وین، تهران، وین، تهران) و 3 اجلاس در سطح وزراء (به ترتیب: در ‌وین، تهران، وین) در زمینه مبارزه با موادمخدر میان كشورهای ابتكار سه جانبه تشكیل شده است و در همین راستا نیز پنجمین نشست مقامات ارشد و چهارمین اجلاس وزرای مبارزه با موادمخدر ابتكار سه جانبه، با حضور وزرای 3 كشور و معاون دبیر كل و مدیر اجرایی دفتر مقابله با موادمخدر و جرم سازمان ملل متحد (UNODC) و نمایندگان این دفتر در تهران، افغانستان و پاكستان، در تاریخ‌های 3 و 4 آذر برابر با 24 و 25 نوامبر 2010 میلادی به میزبانی دولت پاكستان در اسلام‌آباد برگزار می‌شود.

همچنین هیئتی عالی‌رتبه از كشور جمهوری اسلامی ایران به ریاست مصطفی محمدنجار وزیر كشور و دبیر كل ستاد مبارزه با موادمخدر و عضویت مقاماتی از وزارت امور خارجه، وزارت كشور، ستاد مبارزه با موادمخدر و پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا در این اجلاس شركت خواهند كرد و در این سفر نیز وزیر كشور و دبیر كل ستاد دیدارهای دوجانبه‌ای با همتای پاكستانی و برخی از مقامات عالی‌رتبه این كشور خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha