سه‌شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶
کد خبر: 213847

بنا بر اطلاعات مرکز نظارت بر آوارگان داخلی که بخشی از شورای پناهجویان نروژ است، حدود هفت میلیون تن که اکثر آنها ساکنان صحرای آفریقا و خاورمیانه بوده‌اند به دلیل درگیری‌ها در کشورهای مبدا آواره شده‌اند.

هر ثانیه یک آواره در جهان

سلامت نیوز:به گفته یک مرکز امدادرسانی در هر ثانیه یک نفر به دلیل درگیری یا فجایع طبیعی طی سال ۲۰۱۶ آواره شده و این رقم در صورتی که دلایل آن مانند تغییرات آب و هوایی و بحران‌های سیاسی مورد رسیدگی قرار نگیرند، افزایش خواهد یافت.

به گزارش سلامت نیوز، فرهیختگان نوشت:بنا بر اطلاعات مرکز نظارت بر آوارگان داخلی که بخشی از شورای پناهجویان نروژ است، حدود هفت میلیون تن که اکثر آنها ساکنان صحرای آفریقا و خاورمیانه بوده‌اند به دلیل درگیری‌ها در کشورهای مبدا آواره شده‌اند. از مجموع ۳۱ میلیون فردی که در سال ۲۰۱۶ آوارگی را تجربه کرده‌اند، ۲۴ میلیون تن اکثرا از ساکنان آسیا به دلیل فجایع طبیعی چون توفان، سیل و آتش‌سوزی‌های گسترده مجبور به ترک کشورهای خود شدند. برخلاف پناهجویان که به دنبال پناهندگی در سایر کشورها هستند افرادی که در داخل کشور خود بی‌خانمان می‌شوند نمی‌توانند مورد حمایت بین‌المللی قرار بگیرند.


به همین دلیل اکثر این افراد تا زمانی که وضعیت آنها تبدیل به یک بحران بشری نشود، مورد توجه قرار نمی‌گیرند. الکساندرا بلیک، مدیر مرکز نظارت بر آوارگان داخلی در این باره توضیح می‌دهد: «آوارگان داخلی کشورها به سادگی می‌توانند در نظر گرفته نشوند چراکه دولت‌های ملی در برخی موارد نمی‌خواهند از وضعیت این افراد اطلاع داشته باشند و صراحتا تمایل ندارند که افراد خارجی نیز چنین اموری را در خاک کشورشان مورد بررسی قرار دهند. در سال ۲۰۱۶ جنگ و درگیری اکثر افراد ساکن در جمهوری کنگو، سوریه و عراق را آواره کرده اما فجایع طبیعی سه برابر بیش از این افراد منجر به آوارگی مردم شده است.»

حدود هفت میلیون تن در چین به دلیل فجایع طبیعی مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند. پس از چین در فیلیپین ۶ میلیون تن و در هند حدود ۲.۵ میلیون نفر مجبور به ترک خانه‌های خود به دلیل فجایع طبیعی شده‌اند. بلیک در بخش دیگری از اظهاراتش تاکید می‌کند: «سیاستگذاران فورا باید به عوامل آوارگی رسیدگی کنند و توجه بیشتری به کسانی نشان دهند که در درون مرزهای خود بی‌خانمان شده‌اند چراکه اگر به شرایط این افراد رسیدگی نشود آنها تلاش خواهند کرد به سایر کشورها بگریزند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha