مدیر كل سلامت روان وزارت بهداشت گفت: فرآیند تعرفه درمان سوء مصرف مواد مخدر در حال پیگیری است اما پس از تصویب شرایط بیمه‌ای می‌توان درباره نوع روش‌های درمانی تحت پوشش بیمه اظهار نظر كرد.

به گزارش سلامت نیوزعباسعلی ناصحی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس در پاسخ به این پرسش كه آخرین وضعیت توزیع شربت تریاك چیست و چند مركز آن را توزیع و چند معتاد آن را دریافت كرده‌اند اظهار داشت: آیین‌نامه اجرایی پروتكل درمان جایگزین با تنتور اپیوم ابلاغ شده است، همچنین شرایط این مراكز به دانشگاه‌های علوم پزشكی اعلام و دانشگاه‌ها مراكز واجد شرایط را تعیین كرده‌اند. علاوه بر آن دوره‌های آموزشی نیز در این خصوص راه‌اندازی شده است.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش كه برنامه‌های وزارت بهداشت برای جلوگیری از ورورد تقلبی این دارو چیست تصریح كرد: نظارت دقیق بر برنامه‌های توزیع دارو می‌تواند موجب كاهش نگرانی در مورد نشت دارو در بازار شود.

ناصحی درباره بیمه‌ای شدن این شربت نیز خاطرنشان كرد: بیمه درمانی فرآیندی است كه برای هر مداخله درمانی نیاز به تدوین و تصویب در مراجع ذیربط دارد و در حال حاضر فرآیند تعیین تعرفه درمان سوء مصرف مواد مخدر در دست پیگیری است و پس از تصویب شرایط بیمه‌ای می‌توان در خصوص نوع روش‌های درمانی تحت پوشش بیمه اظهار نظر كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha