مدیر کل دفتر بازرسی، پاسخگویی به شکایات و امور حقوقی سازمان غذا و دارو با توصیه به شناخت مصادیق قاچاق کالاهای سلامت به مسافران هشدار داد که از سر نا آگاهی، تساهل و تغافل فراورده‌هایی را که مشمول مجازات کالاهای قاچاق می‌شوند با خود حمل نکنند.

مصادیق قاچاق کالاهای سلامت را بشناسید

سلامت نیوز:مدیر کل دفتر بازرسی، پاسخگویی به شکایات و امور حقوقی سازمان غذا و دارو با توصیه به شناخت مصادیق قاچاق کالاهای سلامت به مسافران هشدار داد که از سر نا آگاهی، تساهل و تغافل فراورده‌هایی را که مشمول مجازات کالاهای قاچاق می‌شوند با خود حمل نکنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، دکتر شهریار اسلامی‌تبار با بیان اینکه تصور عمومی از قاچاق یک باند مخوف است که با یارگیری از افراد خشن و انجام کارهای هنجارشکنانه عجیب و غریب اقدام به واردات کالاهای ممنوعه‌ای مثل مواد مخدر و اسلحه و یا  خرید و فروش اعضا بدن و انسان می‌کنند، گفت: در برخی موارد  کوچک‌ترین ناآگاهی‌ها یا سهل‌گیری در ورود و خروج بی‌ضابطه  فراورده‌های سلامتی مثل دارو، مکمل، ملزومات و تجهیزات پزشکی، فراورده‌های غذایی و آرایشی و بهداشتی  در یک چمدان کوچک می‌تواند به عنوان مصداق کالای قاچاق برای افراد دردسر آفرین باشد.

اسلامی‌تبار  با اشاره به ماده ۲۷ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: قانون صراحتا بیان می‌کند که هر شخص حقیقی یا حقوقی که اقدام به واردات و صادرات دارو، مکمل، ملزومات و تجهیزات پزشکی بدون انجام تشریفات قانونی کند، به مجازات کالاهای قاچاق محکوم می‌شود. مجازاتش هم ذیل موضوع قاچاق کالاهای ممنوع که مشخص و بنا بر ماده ۲۲ قانون مذکور با توجه به ارزش کالا به تشخیص قاضی شامل جزای نقدی، حبس و ... است.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، وی با تاکید بر اینکه نگهداری و حمل کالاهای قاچاق نیز احکامی مشابه ارتکاب به قاچاق دارد، تصریح کرد: ممکن است عده‌ای در مسافرت‌های خود از سر ناآگاهی یا تساهل یا حتی تغافل فرآورده‌هایی را که مشمول کالاهای قاچاق است، خریداری و با خود به کشور بیاورند. لذا توصیه اکید ما این است که قبل از تهیه محصولات اینچنینی و مقدار حمل مجاز، ممنوعیت ورود و بطور کل از جزئیات قانونی آن کسب اطلاع کنند.


  
   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha