نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: افزایش پرونده های قصور پزشکی نشأت گرفته از عدم بازدارندگی مجازات تخلفات است.

افزایش پرونده‌های قصور پزشکی ناشی از عدم بازدارندگی مجازات است

سلامت نیوز:نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: افزایش پرونده های قصور پزشکی نشأت گرفته از عدم بازدارندگی مجازات تخلفات است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،یحیی کمالی پور ، درباره افزایش پرونده های قصور پزشکی در سال های اخیر، افزود: واقعیت آن است که قانون مجازات اسلامی در حوزه کاهش قصور پزشکی نتوانسته بازدارندگی لازم را داشته باشد تاجایی که امروز شاهد افزایش پرونده های قصور پزشکی هستیم.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اثبات تقصیر در حوزه پزشکی در دست مجموعه ای پزشکان است که بیشتر آنها نسبت به نحوه مجازات برای پزشکان خاطی تصمیم گیری می کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: از سویی دیگر از زمان شکایت تا اثبات تشخیص خطای پزشکی، فرآیند طولانی باید سپری شود که این مهم نیز نیازمند اصلاح است.

وی یادآور شد: در نظر گرفتن مجازات حبس برای پزشکان موجب نارضایتی این گروه از پزشکان می شود از سویی دیگر جزای نقدی یا لغو پروانه طبابت نیز تاکنون نتوانسته بازدارندگی لازم را در این حوزه داشته باشد.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی،  تاکید کرد: زمانی که پزشک مرتکب خطا می شود حال به صورت عمدی یا از جهت عدم رعایت مقررات و نظامات، نباید در برابر آن سهل انگاری شود زیرا نتیجه آن افزایش پرونده های مربوط به قصور پزشکی خواهد شد./


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha