عضو کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس با انتقاد از نبود برنامه مشخص برای دوران بعد از اجرای طرح تنفس جنگل، گفت: افق آینده طرح تنفس جنگل نامعلوم است.

وضعیت بلاتکلیف جنگل‌بانان در دوران اجرای طرح تنفس جنگل

سلامت نیوز:عضو کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس با انتقاد از نبود برنامه مشخص برای دوران بعد از اجرای طرح تنفس جنگل، گفت: افق آینده طرح تنفس جنگل نامعلوم است.

به گرازش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،شمس‌الله شریعت‌نژاد ، در خصوص لزوم برنامه‌ریزی‌ برای دوران بعد از اجرای طرح تنفس جنگل، گفت: طرح تنفس به پیشنهاد دولت در مجلس در برنامه ششم توسعه مطرح و به تصویب رسید، متاسفانه افق آینده برای طرح تنفس جنگل نامعلوم است و دولت هم هنوز برنامه‌ای برای دوران پس از تنفس ندارند.

لزوم توجه به برنامه‌های حفاظتی بعد از اتمام طرح تنفس جنگل

نماینده مردم رامسر و تنکابن در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: طی سه سال بهره‌برداری تجاری و صنعتی از جنگل‌های شمال کشور ممنوع خواهد شد، در این شرایط دولت باید برنامه‌ریزی برای درختان آسیب دیده کند، اما متاسفانه در قانون مصوب به این موضوعات کمتر توجه شده است.

وی افزود: سازمان‌جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور نیز باید برنامه مدون جهت صیانت از درختان در دوره تنفس داشته باشد، افرادی در داخل برخی از جنگل‌ها سکونت دارند و زندگی عده‌ای از افراد هم به جنگل وابسته است بنابراین برنامه حفاظتی بعد از اتمام طرح تنفس جنگل باید مورد توجه قرار گیرد.

تعیین تکلیف جنگل‌بانان در دوران اجرای طرح تنفس جنگل

شریعت‌نژاد با بیان اینکه تعیین تکلیف جنگل‌بانان در شرایطی که با کمبود نیروی انسانی روبه‌رو هستیم نیز ضروری است، گفت: دولت باید راهکار و برنامه مشخص برای این گروه داشته باشد، لذا ضمن رفع ابهامات باید آینده روشنی را برای سیاست اجرای طرح تنفس ترسیم کند.

طرح‌های جنگل‌کاری اصولی‌ترین راهکار صیانت از جنگل‌های کشور

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه طرح‌های جنگل‌کاری اصولی‌ترین راهکار مدیریت جنگل است، گفت: تجربه‌های بهره‌برداری و صیانت از جنگل با عمر پنجاه ساله بنا به توصیه‌های غیرکارشناسی محیط‌زیستی نباید کنار گذاشته شوند، در حقیقت با استفاده از کارشناسان زبده باید ضمن اجرای طرح تنفس آنچه بعد از طرح قرار است به دست آوریم نیز مشخص شود.

عضو کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: جنگل‌زدایی و تخریب نباید نتیجه اجرای طرح تنفس باشد، بنابراین مدل صیانت از جنگل باید تعریف شود هرچند تاکنون این اقدام صورت نگرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha