دوشنبه ۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۲
کد خبر: 21386

معاون وزیر بهداشت از فعالیت بیش از 17 هزار خانه بهداشت در كشور خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از عسلویه، علیرضا مصداقی‌نیا عصر یك‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تقویت وضعیت بهداشتی درمانی در تمام استان‌های كشور در دستور كار وزارت بهداشت قرار دارد و هم‌اكنون عزمی جزم برای ارتقای شاخص‌های بهداشتی در كشور مشاهده می‌شود.
وی افزود: تمام تلاش وزارت بهداشت برای رضایتمندی مردم به ویژه در مناطق محروم صرف شده است و امیدوار هستیم كاری كنیم كه شاهد رضایت مردم در سراسر كشور باشیم.
معاون وزیر بهداشت از فعالیت بیش از 17 هزار خانه بهداشت در كشور خبر داد و خاطرنشان كرد: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی دستور داده كه تا پایان سال جشن تكمیل خانه‌های بهداشت در سراسر كشور برگزار شود و از همه روسای دانشگاه‌های استان‌ها انتظار داریم كه در این راستا تلاش كنند تا بتوانیم در موعد مقرر نسبت به برپایی این جشن اقدام كنیم.
مصداقی‌نیا تصریح كرد: بر اساس آمارهای موجود، به نظر می‌رسد بیشتر استان‌ها در حال تكمیل خانه‌های بهداشت هستند و البته بیش از 2 هزار خانه بهداشت دیگر باید در كشور احداث شود تا به آمار مورد نظر دست پیدا كنیم.
وی افزود: البته شبكه بهداشتی نیاز به ساخت تعداد بیشتری خانه بهداشت دارد زیرا برخی از این خانه‌های بهداشت در دوران‌های قدیم احداث شده‌اند و به دلیل فرسودگی كارایی لازم را ندارند و در مناطقی كه امكانات وجود دارد نسبت به تغییرات اساسی و تعمیرات ساختمان این مراكز اقدام شده است.
این مقام مسئول در ادامه با اشاره به اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها و تاثیر این طرح بر خدمات بهداشتی و درمانی بیان داشت: اجرای این طرح، ممكن است در برخی از نرخ‌های خدماتی در زمینه بهداشت و درمان تأثیرگذار باشد و هم‌اكنون در حال بررسی‌های كارشناسانه در این زمینه هستیم تا كمترین فشار بر مردم وارد شود و بتوانیم بهترین و باكیفیت‌ترین خدمات بهداشتی درمانی را با هزینه مناسب به مردم عرضه كنیم.
مصداقی‌نیا افزود: تمام توان و انرژی خود را برای بهبود خدمات بهداشتی درمانی به كار گرفته‌ایم و انتظار داریم كه در استان‌ها نیز این امر به شكل مناسب رعایت شود تا مردم بدون دغدغه به مراكز بهداشتی مراجعه كنند.
وی در ادامه با اشاره به طرح پزشك خانواده در سطح كشور گفت: اجرای طرح پزشك خانواده از بهترین و مثمرثمرترین اقدامات است و اگر بتوانیم این طرح را با موفقیت اجرا كنیم، بسیاری از مشكلات درمانی و بهداشتی رفع می‌شود.
معاون وزیر بهداشت اضافه كرد: تلاش داریم تا طرح پزشك خانواده را در تمام شهرهای دارای جمعیت 50 تا 100 هزار نفر راه‌اندازی كنیم و امیدوار هستیم بدون مشكل و با همكاری سایر دستگاه‌ها و با تعامل و همكاری مردم بتوانیم از عهده اجرای درست و به موقع این طرح برآییم.
مصداقی‌نیا خاطرنشان كرد: برای موفقیت در بخش بهداشت و درمان باید همه دست به دست هم بدهیم و با كار مضاعف و با استفاده از تمام پتانسیل‌های موجود برای دسترسی به موفقیت حركت كنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha