مدیر کل نظارت بر فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: بسیاری از فرآورده ها و داروهای گیاهی اکنون خارج از داروخانه به صورت غیرمجاز به فروش می رسند درحالیکه این فرآورده ها باید در داروخانه های گیاهی به فروش برسند.

داروهای گیاهی باید در داروخانه های گیاهی به فروش برسد

سلامت نیوز:  مدیر کل نظارت بر فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: بسیاری از فرآورده ها و داروهای گیاهی اکنون خارج از داروخانه به صورت غیرمجاز به فروش می رسند درحالیکه این فرآورده ها باید در داروخانه های گیاهی به فروش برسند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،دکتر امیر حسین جمشیدی روز سه شنبه افزود: طرحی برای ایجاد داروخانه گیاهی داشتیم که آیین نامه آن مصوب شده اما هنوز اجرایی نشده است.


وی خاطرنشان کرد: باید ضوابط داروخانه های گیاهی تهیه شود تا این کار اجرایی شود اما به هرحال طرح های خوبی در این زمینه وجود دارد.
وی در خصوص انتقاد برخی داروسازان به طرح داروخانه های گیاهی، گفت: داروسازان انتقاد دارند چون فکر می کنند یک فضای موازی برای فعالیت آنها ایجاد می شود درصورتیکه اینطور نیست چون داروخانه گیاهی ، اصلا یک فضای دیگری است و بازار بزرگ تری برای عرضه داروهای گیاهی ایجاد می کند.
مدیر کل نظارت بر فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو تصریح کرد: فروش فرآورده های گیاهی در داروخانه های گیاهی ، موافقان و مخالفانی دارد .


جمشیدی افزود: به طور میانگین رشد خوبی در فرآورده های گیاهی دارای مجوز داشته ایم و این نوید را به ما می دهد که با دید علمی به این قضیه نگاه کنیم اما هدف ما فقط افزایش مصرف نیست بلکه مصرف منطقی ، مد نظر است و باید مصرف منطقی فرآورده های گیاهی زیاد شود.


 بسته بندی های غیرمجاز گیاهان دارویی، فروش غیرمجاز دارو، فروش داروهای غیرمجازقاچاق، تهیه و توزیع معجون ها و داروهای کپسوله شده غیرمجاز و نیز دخالت درعرصه درمان بود که وزارت بهداشت را بر آن داشت تا در سال 1391، آیین نامه داروخانه های گیاهی را تدوین کند تا در این داروخانه ها فقط و فقط گیاهان دارویی و داروهای گیاهی مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به فروش برسد. اما از همان سال تاکنون، اما و اگرها و انتقادهای فراوانی به تاسیس این داروخانه ها شد.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha