محمدحسین قربانی گفت: همان‌طور که می‌گوییم یارانه باید فقط به افراد محروم و کم درآمد تعلق بگیرد، انجام آزمون وسع و حذف افراد غیرنیازمند از پوشش بیمه سلامت نیز باید صورت بگیرد.

اجرایی شدن پرونده الکترونیک از اتلاف منابع جلوگیری می کند

سلامت نیوز:محمدحسین قربانی گفت: همان‌طور که می‌گوییم یارانه باید فقط به افراد محروم و کم درآمد تعلق بگیرد، انجام آزمون وسع و حذف افراد غیرنیازمند از پوشش بیمه سلامت نیز باید صورت بگیرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان در خصوص برنامه دولت دوازدهم در حوزه سلامت  گفت: این برنامه نیز در ادامه روند برنامهٔ قبلی دولت قرار دارد و تجمیع بیمه‌ها و یکسان‌سازی منابع از اولویت‌های این طرح است.

محمد حسین قربانی همچنین افزود: این روند الزاماً باید ادامه داشته باشد چه بسا اینکه دولت خود بانی این طرح بود و به کمک مجلس شورای اسلامی در این راه گام برداشت.

وی در خصوص انجام آزمون‌های وسع و حذف افراد غیرنیازمند از پوشش بیمه سلامت رایگان اظهار داشت: اگرچه طرح تحول سلامت یک طرح همگانی ست اما رویکرد و هدف اصلی این محرومیت زادیی بوده و این آزمون برای ارائه بهتر خدمات به قشر کم درآمد و محرومین صورت می‌گیرد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه این آزمون برای حذف افراد پردرآمد از جراحی‌های سنگین مانند پروتز زانو و … در بیمارستان‌های دولتی که فقط سه درصد از آن را بیمار پرداخت می‌کند افزود: همان‌طور که می‌گوییم یارانه باید فقط به افراد محروم و کم درآمد تعلق بگیرد، انجام آزمون وسع و حذف افراد غیرنیازمند از پوشش بیمه سلامت نیز باید صورت بگیرد تا همانند حذف قشر پرآمد از یارانه انجام گیرد.

قربانی در خصوص اجرایی کردن پرونده الکترونیک در این دولت تصریح کرد: دولت در اجرای این طرح عقب است و خواسته مجلس این است که الزاماً خود را به برنامه برساند زیرا اجرایی شدن پرونده الکترونیک باعث صرفه جویی در هزینه و جلوگیری از اتلاف منابع می‌شود.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha