دوشنبه ۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۴
کد خبر: 21387

عادات بد غذایی از كودكی شكل می‌گیرد و ترك این عادات می‌تواند در سلامت انسان و شكل‌گیری الگوی غذایی صحیح و مناسب، مؤثر باشد.

به گزارش سلامت نیوز دكتر ابوالقاسم جزایری مشاور تغذیه‌ای معاونت بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در گفت و گو با خبرنگار وب‌دا ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: مردم در كشورهای مختلف، عادات غذایی متفاوتی دارند و معمولاً این عادات از دوران كودكی شكل می‌گیرد و بنابراین توجه به تغذیه دوران كودكی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی ادامه داد: والدین باید توجه داشته باشند به كودكی كه غذای كمكی‌اش شروع می‌شود به هیچ عنوان در تهیه غذایش از نمك و شیرینی استفاده نكنند زیرا ذائقه آنها به این مواد غذایی عادت می‌كند و اگر از ابتدا ذائقه آنها تنظیم نشود در سال‌های بعد به خوردن غذاهای شور و شیرینی‌ها عادت می‌كند.
دكتر جزایری با اشاره به این كه یكی از عادات بدغذایی در سفره ایرانی‌ها استفاده زیاد از نمك است، افزود:  یكی از وظایف نمك، نگهداری آب در بدن است بنابراین توصیه می‌شود در سفره نمك نباشد زیرا مصرف نمك زیاد موجب جمع شدن آب در بدن و ایجاد ورم می‌شود.
مشاور تغذیه‌ای معاونت بهداشتی وزارت بهداشت تصریح كرد: مصرف نمك زیاد، به ویژه برای افرادی كه مبتلا به افزایش فشارخون هستند، مفید نبود و باعث بالا رفتن فشارخون و در نتیجه مساعد كردن زمینه برای بروز سكته‌های قلبی و مغزی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha