رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری اصفهان گفت: به نمایندگی از پرستاران پرشور و شعور شهر اصفهانِ نصف جهان، مشارکت حداکثری مردم شریف ایران اسلامی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را به مقام معظم رهبری و مردم غیور و قدرشناس ایران عزیز تبریک عرض می نمایم. همچنین انتخاب مجدد و شایسته حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی را به عنوان رئیس جمهور دولت دوازدهم تهنیت گفته و برایشان از درگاه ایزد منان موفقیت و سربلندی آرزو می کنم.

آمادگی جامعه پرستاری در همراهی دولت تدبیر و امید در برنامه های نظام سلامت

سلامت نیوز: رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری اصفهان گفت: به نمایندگی از پرستاران پرشور و شعور شهر اصفهانِ نصف جهان، مشارکت حداکثری مردم شریف ایران اسلامی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را به مقام معظم رهبری و مردم غیور و قدرشناس ایران عزیز تبریک عرض می نمایم. همچنین انتخاب مجدد و شایسته حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی را به عنوان رئیس جمهور دولت دوازدهم تهنیت گفته و برایشان از درگاه ایزد منان موفقیت و سربلندی آرزو می کنم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، عباس اسکندری در رابطه با حضور پرستاران در انتخابات روز جمعه ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: خانواده بزرگ پرستاری کشور در 29 اردیبهشت ماه 96 با حمایت قاطع از کاندیداتوری و امروز با تبریک پیروزی حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ، نشان داد که جامعه پرستاری کشور علی رغم بی توجهی ها و بی مهری هایی که در دوره قبل نسبت به آن روا داشته شد و با وجود گله مندی، دلخوری و دلسردی از وزارت محترم بهداشت و درمان، منافع ملی را بر منافع صنفی و حرفه ای ارجح دانسته و این نشان از بلوغ فکری ، بینش سیاسی و بیداری پرستاران دارد.

 رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری اصفهان در رابطه با انتظارات پرستاران از دولت دوازدهم تصریح کرد: آنچه مهم است و می‌خواهم بر آن تاکید نمایم در درجه اول آمادگی جامعه فهیم و قدرشناس پرستاری در همراهی دولت تدبیر و امید در جهت پیشبرد برنامه های نظام سلامت و ارتقای کیفیت خدمات بهداشتی، درمانی و مراقبتی است.در درجه دوم تاکید بر انتظارات پرستاران از دولت محبوب و منتخب خودشان، دولت تدبیر وامید است.

وی ادامه داد: انتظار این عزیزان از ریاست محترم جمهور این است که وزیر بهداشت خود را از میان افرادی انتخاب کند که عدالت در نظام سلامت را سرلوحه تمام برنامه های خود بدانند و بدان عمل کنند. لذا آنچه اکنون بیش از هرچیز لازم و ضروری به نظر میرسد پیگیری مطالبات قانونی و مغفول مانده جامعه پرستاری است.

اسکندری در ادامه انتظارات جامعه پرستاری را اینطور برشمرد:تلاش در جهت اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، تلاش در جهت اجرای دقیق و صحیح قانون ارتقاء بهره وری کارکنان بالینی در کلیه مراکز درمانی،تلاش در جهت اجرای قانون مشاغل سخت و زیان آور کارکنان بالینی ، اولویت دادن به بهداشت و پیشگیری نسبت به درمان، اجرای طرح سلامت خانواده ( پزشک خانواده و نظام ارجاع با مشارکت همه گروه های نظام سلامت)، اصلاح نظام پرداخت در حوزه بهداشت و درمان کشور با سرلوحه قرار دادن عدالت در پرداخت ها، اصلاح نظام آموزشی وزارت بهداشت بر اساس نظر کارشناسان، تعیین تکلیف و تغییر وضعیت پرستاران شرکتی در کوتاه ترین زمان ممکن و جبران کمبود نیروی انسانی پرستار به روش منطقی و اصولی و با نگاه حاکمیتی، ایجاد انگیزه و رفع مشکلات پرستاران برای ماندگاری در این حرفه، توصیه در بکار گیری بیشتر پرستاران توانمند در پست های مدیریتی و استفاده بهینه از افکار و ایده های پرستاران در سطوح مختلف نظام سلامت و پرستاری جامعه نگر، اجرای دقیق و صحیح قوانین ، دستورالعمل های ابلاغی مجلس و دولت محترم و نیز احکام مربوط به دیوان محترم عدالت اداری که تاکنون صورت اجرائی بخود نگرفته و یا سلیقه ای و غیر قانونی و ناقص اجراء میگردد.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری اصفهان در پایان اظهار کرد: از دولت دکتر روحانی انتظار می رود موارد فوق را مجدانه و با توانی بیش از هر زمان دیگر مورد توجه و پیگیری قرار دهد. چراکه که این موارد ماحصل بیداری ، آگاهی و تلاش مستمر و قانونی جامعه پرستاری کشور و نیز ناشی از بی توجهی برخی از مسئولان نظام سلامت به جامعه زحمتکش و دلسوز پرستاری در سالهای اخیر بوده که با اجرای دقیق آنها شاهد رشد ، شکوفایی وارتقاء جایگاه پرستاری و نیز وحدت ، همدلی و انسجام در خدمت رسانی به دردمندان و هموطنان عزیزمان در جای جای ایران عزیز خواهیم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha