سه‌شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷
کد خبر: 213882

یک متخصص اورولوژی نسبت به انجام آزمایشی برای آقایان بالای ۵۰ سال، جهت تشخیص دومین سرطان شایع در مردان ایرانی توصیه‌های را عنوان کرد.

آزمایشی مهم برای مردان بالای ۵۰ سال

سلامت نیوز:   یک متخصص اورولوژی نسبت به انجام آزمایشی برای آقایان بالای ۵۰ سال، جهت تشخیص دومین سرطان شایع در مردان ایرانی توصیه‌های را عنوان کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، سید امیر محسن ضیایی در حاشیه بیستمین کنگره انجمن اورولوژی ایران درباره یک توصیه مهم به مردان اظهار داشت: اورولوژیست‌ها هر سال در اسفند ماه و در روز جهانی اورولوژی؛ ویزیت رایگان برای مردان انجام می‌دهند که در این رابطه یکی از بیماری‌های مهم در مردان، سرطان پروستات است که باید همه مردان بالای 50 سال به انجام آزمایش آن همت کنند.

وی با بیان اینکه سرطان پروستات در مردان ایرانی دومین سرطان شایع است، ادامه داد: البته نباید افراد از این نظر بترسند و بلکه باید تغذیه‌شان را بهتر کنند و از مصرف فست فود پرهیز کرده و مصرف میوه، غذاهای دریایی و سبزیجات را به میزان مناسب داشته باشند، کما اینکه در ابتلاء به این سرطان مقوله ژنتیک نیز نقش دارد.

ضیایی درباره توصیه‌های به بیماران دچار مشکلات کلیوی در ماه رمضان نیز تصریح کرد: مسلماً بیمارانی که دچار بیماری پیشرفته کلیوی و سنگ‌های اداری فعالی هستند به آنها گرفتن روزه توصیه نمی‌شود.

عضو انجمن اورولوژی ایران خاطرنشان کرد: همچنین به بیماران کلیوی که دچار سنگ کلیه هستند به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود که رژیم مصرف کلسیم خود را کاهش دهند، بلکه باید مصرف آب و آشامیدنی را افزایش دهند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha