مارگارت چان دبیر کل سازمان جهانی بهداشت طی سخنانی در جریان نشست توسعه پایدار که در حاشیه هفتادمین نشست مجمع جهانی سلامت در ژنو برگزار شد، نقش ایران در پیشبرد اهداف توسعه پایدار را ستودنی توصیف کرد.

دبیر کل سازمان بهداشت جهانی نقش ایران در پیشبرد اهداف توسعه پایدار را ستود

سلامت نیوز:مارگارت چان دبیر کل سازمان جهانی بهداشت طی سخنانی در جریان نشست توسعه پایدار که در حاشیه هفتادمین نشست مجمع جهانی سلامت در ژنو برگزار شد، نقش ایران در پیشبرد اهداف توسعه پایدار را ستودنی توصیف کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، مارگارت چان در این نشست که به ریاست دکتر حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران برگزار شد، در سخنانش شش محور را برای رسیدن به اهداف توسعه پایدار مورد توجه قرار داد و گفت: بایستی مشارکت میان تمام بخش هایی که مرتبط با اهداف توسعه پایدار هستند بالا برود.

وی افزود: سطح خدمات درمانی بایستی بالا برود تا کشورها قادر باشند به بحران های سلامتی واکنش به موقع و سریع نشان دهند.

دبیر کل سازمان جهانی بهداشت همچنین با اشاره به ضرورت تامین منابع مالی برای بهبود سطح سلامت، افزود: من می خواهم از نقش ایران در این رابطه تشکر کنم. به من اطلاع دادند که دولت ایران در نظر دارد تا بودجه خدمات سلامت کشور را افزایش دهد. من رهبری وزیر بهداشت ایران را در این زمینه می ستایم و امیدوارم سایر کشورها نیز همین راهبرد را پیگیری کنند.

مارگارت چان همچنین بر نقش تحقیق و نوآوری در بهبود وضعیت سلامتی تاکید و گفت: بدون فناوری ما قادر نیستیم به اهداف توسعه پایدار دست پیدا کنیم.
وی در پایان اضافه کرد: مردم از سیاستمداران انتظار دارند که وضعیت سلامت جامعه را بهبود بخشند.

دکتر هاشمی وزیر بهداشت کشورمان نیز در ابتدای این نشست گزارشی در رابطه با پیشرفت های صورت گرفته در زمینه توسعه پایدار در ایران ارائه و عنوان کرد که دولت چشم انداز پنج ساله ای را در 6 حوزه در راستای رسیدن به اهداف توسعه پایدار به اجرا گذاشته است.

وزیر بهداشت کشورمان اشاره داشت: ایران طی سال های اخیر تلاش کرده تا سطح خدمات بهداشتی، دسترسی به پزشک و دارو را فراگیر و به ویژه برای اقشار محروم توسعه دهد.

وی اضافه کرد: پیشرفت های چشم گیری در رابطه با دسترسی به خدمات بهداشتی با کیفیت و کاهش نابرابری صورت گرفته که این مساله مرهون مشارکت نهادهای غیردولتی، موسسات خیریه، شرکت های خصوصی و نهادهای مستقل است.

وزیر بهداشت کشورمان در ادامه اظهاراتش، تلاش برای «تقویت نظام اطلاعات سلامت»، «مبارزه با نابرابری برای دسترسی به خدمات بهداشتی»، «تقویت مشارکت نهادهای غیردولتی» و «افزایش اطلاع رسانی اجتماعی» را از جمله مهمترین راهکارهای دولت ایران برای رسیدن به اهداف توسعه پایدار عنوان کرد.
در ادامه این نشست گزارشی ویدئویی از تحولات صورت گرفته در حوزه بهداشت و سلامتی در ایران ارائه شد.

دکتر هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران روز گذشته در راس هیئتی عالی رتبه در امور سلامت از کشورمان برای شرکت در هفتادمین نشست مجمع جهانی سلامت، وارد ژنو سوئیس شد.

در نشست مجمع جهانی سلامت که روز دوشنبه گشایش یافت، هیأت هایی از 194 کشور عضو این نهاد حضور دارند.

وظایف اصلی مجمع جهانی سلامت جهانی که نهاد عالی تصمیم گیرنده سازمان بهداشت جهانی محسوب می شود، سیاستگذاری، نظارت بر خط مشی مالی و بررسی و تائید بودجه پیشنهادی این سازمان است.
مجمع جهانی سلامت بالاترین مرجع سیاستگذاری بهداشت در سطح جهانی است که از وزرای بهداشت کشورهای عضو تشکیل شده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha