رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: آموزش و پرورش 52 هزار کلاس کمبود دارد که 25 هزار فقره آن مربوط به مجتمع های مسکن مهر است.

50 درصد کمبود کلاس درس مربوط به مسکن مهر است

سلامت نیوز:  رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: آموزش و پرورش 52 هزار کلاس کمبود دارد که 25 هزار فقره آن مربوط به مجتمع های مسکن مهر است.

به گزارش سلامت  نیوز به نقل از ایرنا ، محمدتقی نظرپور روز سه شنبه در دیدار با استاندار خراسان شمالی اظهار کرد: باید به کمک دولت و مجلس برای توسعه فضاهای آموزشی در مسکن مهر برنامه ریزی جدی داشته باشیم تا پرونده این موضوع هم تا سال آینده بسته شود.


وی افزود: اعتبارات کنونی این سازمان پاسخگوی نیازهای رو به فزونی توسعه، تجهیز و نگهداری فضاها و اماکن این حوزه نیست که مشارکت همه جانبه را می طلبد.


به ،گزارش روابط عمومی استاندارینظرپور از جمله برنامه های این حوزه را توسعه مدارس ماندگار، ساخت مجتمع های آموزشی مجهز و برخوردار از امکانات جانبی حتی در روستاها و استفاده از ظرفیت تبدیل به احسن زمین ها و ساختمان های آموزش و پرورش مطابق ضوابط جاری بودجه برشمرد.
وی بر ارتقای سرانه فضای آموزشی در خراسان شمالی تاکید کرد و گفت: این امر نیز به کمک دولت و مجلس نیازمند است.


استاندار خراسان شمالی نیز در این دیدار خواستار آن شد تا سهم اعتبارات ملی نوسازی و تجهیز مدارس این استان بیش از گذشته تقویت شد و گفت: در تخصیص اعتبارات ملی، تغییر نگاه به استان های کمتر برخوردار و در حال رشد برای کاهش فاصله این استان ها با مناطق برخوردار کشور ضروری است.
محمدرضا صالحی با اشاره به تخصیص100در صدی اعتبارات این استان در سال گذشته افزود: با این وجود، به دلیل رقم پایین اعتبارات این استان در مقایسه با استان های بزرگ، انتظار از وزارتخانه ها و دستگاه های ملی این است که سهم بیشتری برای اعتبارات خراسان شمالی به هنگام بودجه ریزی و تخصیص ها در نظر بگیرند.


وی با اشاره به اهمیت کمک های دیگر نهادها و سازمان ها به تقویت و توسعه فضاهای آموزشی تصریح کرد: سهم کمک های خیران، صنایع و شهرداری های خراسان شمالی به این حوزه خیلی چشمگیر نیست، بنابراین به مساعدت بیشتر وزارتخانه و سازمان های ملی نیاز داریم.
بر اساس شناسنامه فنی استان خراسان شمالی در سال 85، دو هزار و 500 کلاس درس فرسوده اعلام شده بود که از مجموع این تعداد هزار کلاس فرسوده تخریب و بازسازی شد.
خراسان شمالی 164 هزار دانش آموز دارد که در بیش از 2 هزار آموزشگاه تحصیل می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha