سازمان جهانی بهداشت در گزارش جدیدی تاكید كرد كه تمام دولت‌ها باید برای مبارزه با بیماری سل، تلاش‌ها و اقدامات خود را افزایش دهند.

به گزارش سلامت نیوز  فرهان حق ـ سخنگوی سازمان ملل ـ در این باره خطاب به خبرنگاران، گفت: یافته‌های این گزارش تایید می‌كند كه اگر سازمان جهانی بهداشت بهترین و مناسب‌ترین تلاش‌های خود را انجام دهد و دولت‌ها هم بودجه و تعهد كافی را در این خصوص ارائه كنند، آن وقت می‌توان اپیدمی سل را متوقف كرد.

به گفته دكتر فرهان، گزارش جدید سازمان جهانی بهداشت با عنوان «گزارش جهانی كنترل سل 2010» فراگیرترین گزارشی است كه تاكنون درباره این بیماری كشنده ارائه شده است.

در این گزارش نه تنها از بیشترین اطلاعات موجود و به روز استفاده شده، بلكه همچنین اطلاعات آنلاینی را برای 212 كشور و سرزمین مختلف در سراسر جهان ارائه می‌كند.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، سخنگوی سازمان ملل متحد تایید كرد كه این گزارش نشان دهنده پیشرفت در زمینه مقابله با بیماری سل است.

طبق آمار این سازمان، از سال 1995 بیش از 40 میلیون بیمار مبتلا به سل معالجه شده‌اند و شش میلیون بیمار هم از مرگ نجات یافتند، اما این موفقیت‌ها هنوز خیلی دورتر از هدف نهایی است، چون در حال حاضر دو میلیون نفر سالانه بر اثر این بیماری جان خود را از دست می‌دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha