دوشنبه ۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۵
کد خبر: 21395

پزشكان هشدار دادند: روش معمول قرار دادن یخ روی جراحت و زخم برای ترمیم بافت‌ها می‌تواند تاثیر مكمل داشته باشد و در واقع ممكن است از بهبود زخم‌ها جلوگیری كند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سرویس بهداشت و درمان ایسنا سال‌های متمادی مردم به هم توصیه ‌كرده‌اند كه برای بهبود زخم‌ها و خراش و تورم ماهیچه‌ای، كیسه‌ای از نخود منجمد روی آن‌ها قرار دهید تا التهاب زخم را كاهش دهد، اما این بار پزشكان برای اولین بار هورمونی را شناسایی ‌كرده‌اند كه توسط بافت‌های ملتهب و مجروح تولید می‌شود و می‌تواند به ترمیم ماهیچه‌های آسیب دیده كمك كند. این هورمون در واقع عامل تورم بافت است و برخلاف باور غلط مردم كنترل كردن این تورم نه تنها به ترغیب شفای زخم كمك نمی‌كند، بلكه متورم شدن بافت نشانه‌ای از بهبود و ترمیم بافت آسیب دیده است.

به گزارش روزنامه‌ اكسپرس، شناسایی این هورمون راه را برای پیدا كردن روش‌های جدید جهت درمان زخم‌ها و آسیب‌های ناشی از قربانیان ورزشی هموار خواهد كرد.

بر اساس مقاله جدیدی كه در مجله «فدراسیون انجمن‌های بیولوژی محیط زیستی آمریكا» به چاپ رسیده تورم و التهاب ماهیچه‌ها پس از جراحت شدید برای ترمیم آن ضروری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha