دوشنبه ۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۹

یک مربی یوگا با بیان اینكه یوگا هنر زندگی کردن در تعادل است، گفت: تمرینات یوگا ذاتاً استرس زدایی کرده و استرس را از فرد دور می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز کتایون کیخواه آریا در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، افزود: بیماری‌های شایع عصر کنونی مانند بیماری‌های قلبی، فشار خون بالا، اضطراب و افسردگی به شدت تحت تاثیر استرس هستند و یوگا می‌تواند در روند درمان آن نتایج پرباری داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: نقش یوگا در عکس‌العمل‌های توام با استرس به اثبات رسیده و شکی در آن نیست. به همین دلیل امروزه بسیاری از پزشکان توصیه می کنند که بیماران حتی‌الامکان یوگا انجام دهند.

این مربی یوگا در ادامه گفت: مطالعات متعدد نشان داده که یوگا تاثیرات خوب و مثبتی در سطوح روانی دارد زیرا که ذاتاً ریلکس کننده است و ماهیچه ها را تقویت می کند، انعطاف پذیری را زیاد می کند و ظرفیت دستگاه تنفس را بالا می برد.

وی افزود: یوگا می تواند نقش مهمی در کاهش استرس داشته باشد و بیشتر این استرس است که باعث درد و عدم توانایی بیمار برای انجام کارهایش است و درمان با یوگا می تواند یک درمان مکمل و لذت بخش برای بیماران باشد.

کیخواه آریا اظهار داشت: با توجه به اینکه یوگا یک شاخه علمی است که در ابعاد گسترده ای می تواند به سلامتی عمومی مردم کمک کند البته لازم است که مربیان این رشته نیز آموزش‌های لازم و کافی را بگذرانند تا با اطلاعات ناقص و غلط به سلامت مردم خدشه و آسیب وارد نکنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha