معاون اجتماعی سازمان بهزیستی از افزایش شهریه‌های مهدکودک‌ها در شهرها و اجرای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر نگهداری نوزادان از 6 ماهگی تا کودکان تا پایان 5 سالگی در مهد کودک‌ها خبر داد.

نرخ شهریه مهدکودک‌ها هفته آینده تعیین می‌شود

سلامت نیوز:معاون اجتماعی سازمان بهزیستی از افزایش شهریه‌های مهدکودک‌ها در شهرها و اجرای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر نگهداری نوزادان از 6 ماهگی تا کودکان تا پایان 5 سالگی در مهد کودک‌ها خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،حبیب‌الله مسعودی فرید، معاون اجتماعی سازمان بهزیستی  در مورد تعیین نرخ شهریه مهدکودک‌ها اظهار کرد: هم‌اکنون فرآیند تصمیم گیری در مورد تعیین نرخ شهریه مهدکودک‌ها در سطح استان‌های کشور در حال انجام است و تا هفته آینده تصمیم‌گیری نهایی در این زمینه صورت ‌می‌گیرد و نحوه افزایش شهریه مهدکودک‌ها مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه میزان شهریه مهدکودک هر استان بر اساس شرایط اقتصادی هر استان تعیین می‌شود، افزود: سعی داریم کمترین میزان افزایش شهریه‌ها را در نظر بگیریم و سازمان بهزیستی کشور حمایت‌های لازم را به عمل خواهد آورد. البته در روستاها هزینه‌ کمتری برای مهدکودک‌ها در نظر گرفته می‌شود و حتی گاهی این هزینه از سوی سازمان بهزیستی کشور به همراه یک وعده غذای گرم برای کودکان تامین می‌شود.

مسعودی فرید ادامه داد: سال گذشته 70 میلیارد تومان برای دادن یک وعده غذای گرم در روستامهدها هزینه شده است و امسال پوشش بیشتری در این زمینه صورت می‌گیرد، بنابراین تعیین نرخ‌های سالانه مهدکودک‌ها و افزایش هزینه‌ها تنها به مهدکودک‌های سطح شهر اختصاص دارد.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی با اشاره به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد و گفت: قرار است طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی نگهداری نوزادان از 6 ماهگی تا کودکان تا پایان 5 سالگی در مهد کودک‌ها صورت گیرد.

وی یادآور شد: متاسفان هم اکنون مهدکودک‌ها حاضر به نگهداری از نوزادان و شیرخوارگان نیستند زیرا نگهداری از این نوزادان مسئولیت بسیاری برای مربیان به همراه دارد برهمین اساس برای ارائه خدمت رسانی بهتر به نوزادان و شیرخوراگان دو خدمت جدید در مهدکودک‌ها تعریف شده و دستورالعمل نگهداری این افراد را به مهدها ابلاغ کرده‌ایم.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: به این منظور مهدهای 4 ستاره را به مجموعه مهدهای ستاره‌دار تحت پوشش بهزیستی افزودیم تا زنان کارمند و خانواده‌هایی که توانایی نگهداری از نوزادان خود را در طول روز ندارند بتوانند با خاطری ایمن از این مراکز استفاده کنند.

مسعودی فرید اضافه کرد: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی از سال‌های قبل وجود داشت اما بسیاری از مهدکودک‌ها فقط نگهداری و مراقبت از کودکان سه سال به بالا را می‌پذیرفتند زیرا این کودکان مسئولیت کمتری برای آنان به همراه داشتند اما از امسال این مصوبه به صورت اجرایی در می‌آید.

این مقام مسئول در سازمان بهزیستی کشور به خانواده‌ها توصیه کرد: در صورت مواجه شدن با مشکل در مهدکودک و رویت تخلف مهدکودک در نوع مراقبت از کودک یا دریافت شهریه بلافاصله موضوع را به سامانه 3000012333 سازمان بهزیستی کشور گزارش دهند و پس از 48 ساعت موضوع اعلام شده پیگیری و بررسی می‌شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha