عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: راه اندازی پرونده الکترونیک سلامت موجب کاهش خطاهای پزشکی در کشور می شود.

افزایش خطاهای پزشکی نگران کننده است

سلامت نیوز:عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: راه اندازی پرونده الکترونیک سلامت موجب کاهش خطاهای پزشکی در کشور می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، حیدرعلی عابدی درباره افزایش ۲۷ درصدی پرونده های قصور پزشکی در سال گذشته، افزود: این آمار بسیار نگران کننده است درحالی که اصلا نباید قصوری در حوزه پزشکی صورت گیرد؛ البته قصور پزشکی در بخشی که ارتباط با امکانات و تجهیزات دارد، اجتناب ناپذیر است اما در مواردی دیگر نباید قصوری صورت گیرد.

وی ادامه داد: اگر اقدامی برای بیمار صورت گیرد که موجب مشکلاتی برای بیمار شود غیرقابل جبران است؛ اغلب در دنیا سیستم به گونه ای طراحی می شود که خطا رخ ندهد لذا هر کاری که برای بیمار انجام می دهند چندین بار مورد بررسی واقع می شود.

عابدی با بیان اینکه ایجاد پرونده الکترونیک سلامت کمک زیادی به کاهش قصور پزشکی می کند، تصریح کرد: پرونده الکترونیک یک تیم پزشکی به آن دسترسی دارد و افراد دسترسی برای حذف برخی موارد را ندارد لذا می تواند کارگشا باشد.

وی یادآور شد: البته پرونده الکترونیک سلامت جایگزین دقت پزشک نخواهد شد اما کمک می کند پزشک بتواند تصمیم بهتری برای بیمار اتخاذ کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: بدیهی است که خطای پزشکی گاهی اجتناب ناپذیر است اما باید به دنبال کاهش قصور پزشکی باشیم و افزایش آمار این خطاها امری نگران کننده است که باید برای بهبود اوضاع تصمیمات بهتری اتخاذ شود.

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha