چهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱
کد خبر: 214003

یک متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی از اصول کلی رژیم لاغری مناسب و صحیح در مبتلایان به چاقی خبر داد.

چگونه لاغر شویم؟

سلامت نیوز:یک متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی از اصول کلی رژیم لاغری مناسب و صحیح در مبتلایان به چاقی خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،نرگس جوزدانی‌ متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی؛ در خصوص اصول کلی رژیم لاغری اظهار داشت: افراد چاقی که قصد دارند رژیم لاغری بگیرند باید حتماً وعده صبحانه را میل کنند، زیرا صبحانه نخوردن باعث می‌شود که اشخاص افزایش اشتهایی بخصوص در بعدازظهر داشته باشند.

وی ادامه داد: داشتن ساعت غذا خوردن منظم در اشخاص باعث می‌شود که جلوی ریزه‌خواری در طول روز گرفته شود همچنین مصرف سبزیجات به دلیل اینکه حاوی فیبر هستند کمک می‌کنند که افراد دیرتر گرسنه شده و احساس سیری پایدارتری داشته باشند.

این متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی در خصوص مصرف آب کرفس در رژیم لاغری اشخاص افزود: مصرف روزانه ۲ تا ۳ لیوان آب کرفس در مبتلایان به کم‌کاری تیروئید سبب تشدید بیماری‌شان می‌شود و در کسانی که داروهای خاصی را استفاده می‌کنند مصرف خودسرانه و بیش از حد آب کرفس جذب دارو‌ها را با اختلال مواجه می‌کند.

جوزد‌انی تأکید کرد: طبق گفته انجمن قلب آمریکا در صورتیکه افراد قصد داشته باشند وزن خود را کاهش دهند باید روزانه به مدت بیش از ۴۵ دقیقه ورزش کنند البته توجه به این نکته حائز اهمیت است که ورزش با فعالیت در خانه و محل کار متفاوت است، همچنین اگر افراد تمایل داشته باشند که وزن خود را ثابت نگهدارند باید روزانه به مدت ۳۰ دقیقه فعالیت بدنی داشته باشند.

وی تصریح کرد: مصرف غلّات سبوس‌دار همچون نان جو، نان چاودار، نان‌های گندمی که با آرد کامل تهیه می‌شوند، برنج قهوه‌ای و ماکارانی سبوس‌دار خاصیت سیرکنندگی بیشتری دارند. نوع پخت برنج قهوه‌ای در مقایسه با برنج سفید متفاوت بوده بنابراین اشخاص برای تغییر عادت غذایی می‌توانند ابتدا هفته‌ای یک الی دو بار از برنج قهوه‌ای استفاده کرده و سپس به تدریج دفعات آن را افزایش دهند.

این متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی اظهار داشت: مغز ما توانایی تشخیص تشنگی از گرسنگی را ندارد بنابراین بسیاری از اوقات هنگامی که تشنه هستیم احساس می‌کنیم گرسنه بوده و به مصرف غذا روی می‌آوریم. نوشیدن مایعات به اندازه کافی در رژیم غذایی روزانه در لاغری افراد تأثیر بسزایی دارد.

جوزدانی توصیه کرد: مبتلایان به اضافه‌وزن و چاقی باید در وعده‌های غذایی خود از پروتئین‌های گیاهی (انواع حبوبات) یا پروتئین‌های حیوانی (انواع گوشت کم‌چرب) استفاده کرده، زیرا مصرف پروتئین کمتر موجب احساس گرسنگی بیشتر می‌شود. استفاده از تخم‌مرغ، عدسی و سوپ حاوی گوشت مرغ در وعده صبحانه در رژیم لاغری اشخاص توصیه می‌شود.

وی یادآور شد: مصرف روغن‌های مناسب مانند کلز‌ا، کنجد، کانو‌لا و روغن زیتون در رژیم غذایی روزانه ضروری است که متأسفانه برخی از افرادی که دچار چاقی هستند به اشتباه تمام روغن‌ها را از برنامه غذایی خود حذف کرده که این امر باعث می‌شود احساس گرسنگی سریع‌تر اتفاق بیافتد به دلیل اینکه برخی از انرژی روزانه ما از روغن‌ها تأمین می‌شود، همچنین مصرف روغن‌های گیاهی مناسب سبب افزایش گلسترول خون و کاهش کلسترول بد خون می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha