وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با بیان این كه دانشگاه علوم پزشكی تهران، رتبه 341 را در بین دانشگاه‌های دنیا دارد ابراز امیدواری كرد كه با ادغام دانشگاه علوم پزشكی ایران این رتبه ارتقاء یافته و در افق چشم‌انداز 1404 در بین 200 دانشگاه برتر قرار گیرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرنگار پژوهشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دكتر مرضیه وحید دستجردی در حاشیه مراسم گشایش دومین نمایشگاه مشترك دستاوردهای پژوهشی دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشكی تهران در جمع خبرنگاران خاطرنشان كرد: دانشگاه علوم پزشكی تهران رتبه 341 را در بین دانشگاه‌های دنیا دارد و با ادغام دانشگاه علوم پزشكی ایران با دانشگاه علوم پزشكی تهران امیدواریم با تلاش مراكز پژوهشی و انجام كارهای تحقیقاتی و ارتقاء آنها جزو 200 دانشگاه اول دنیا قرار گیریم.

وی تصریح كرد: امیدواریم بتوانیم در افق 1404با نقش آفرینی مطلوب در صحنه جهانی به جایگاه مناسب براساس اهداف چشم‌انداز دست یابیم.

وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به برپایی این نمایشگاه اظهار كرد: تمام مراكز پژوهشی، اساتید و دانشجویان در این نمایشگاه سهیم هستند و دستاوردهای ارائه شده مشترك فعالیت اساتید و دانشجویان است.

وحید دستجردی در پاسخ به سوالی در خصوص اقدامات وزارت بهداشت برای صنعتی كردن دستاوردها، عنوان كرد: معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشكی تهران و نیز مسوولان پیگیر تجاری‌سازی دستاوردها هستند.

وی با بیان این كه دانشجویان یكی از اركان مهم پژوهش هستند، افزود: از بین فارغ‌التحصیلانی كه می‌خواهند طرح تحقیقاتی بگذرانند نخبگان انتخاب می‌شوند و سپس این افراد جذب مراكز پژوهشی می‌شوند تا به كمك آنها در جهت ارتقاء علمی اقدام شود.

وزیر بهداشت تاكید كرد: معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت مراكز رشدی را طراحی كرده و شركت‌های دانش بنیان راه‌اندازی شده اند تا اقدام به تجاری‌سازی دستاوردهای علمی شود.

وی در خصوص طرح راه‌اندازی دوره PhD by reaserch اظهار كرد: این طرح راه اندازی شده و دانشگاه هایی كه اعلام آ‌مادگی كرده‌اند مورد تایید معاونت پژوهشی قرار گرفته‌اند و مجوز لازم داده شده تا كسانی كه شایستگی ورود به این دوره را دارند، انتخاب شوند.

وحید دستجردی تصریح كرد: یكی از كارهای مهم كه در این زمینه انجام شده تجهیزآزمایشگاه‌ها است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha