حرف‌هایی كه در كنار رفتار مناسب شما به همسرتان قشنگ‌ترین حس‌ها را می‌دهد و عشق شما را در قلبش تثبیت می‌كند.

با چه جمله‌هایی می‌توانید در رابطه با همسرتان معجزه كنید؟

سلامت نیوز:جادوی کلمات در روابط با همسرتان را شوخی نگیرید. حرف‌های شما و حسی که برای او ایجاد می‌کند می‌تواند آنقدر تأثیر‌گذار باشد که زندگی‌تان را متحول کند؛

به گزارش سلامت نیوز، همشهری نوشت: حرف‌هایی كه در كنار رفتار مناسب شما به همسرتان قشنگ‌ترین حس‌ها را می‌دهد و عشق شما را در قلبش تثبیت می‌كند. شما نیاز دارید تا همسرتان را بشناسید و به مرور زمان جملات خاص خود او را پیدا كنید نه فقط جملاتی كه جنبه عمومی دارد و بیشتر افراد از شنیدن آنها خوشحال می‌شوند. این جملات را به همسرتان بگویید و با گفتنش زیر پوست زندگی مشتركتان خون تازه‌ای تزریق كنید.

  • آقایان اینگونه حرف بزنند
  • دوستت دارم، همین

خانم‌ها به شنیدن جملات عاشقانه نیاز دارند. این جملات و كلمات مانند كوهی از انرژی می‌تواند بدترین شرایط و حال‌شان را به بهترین شكل ممكن تغییر دهد. فكر نكنید اگر سن و سالی از آنها گذشته یا مشغول زندگی و تربیت بچه‌ها هستند دیگر شنیدن دوستت دارم، حال و هوای‌شان را بهاری نمی‌كند.

همسرتان می‌داند چه جایگاهی در قلب و زندگی شما دارد اما وقتی با كلماتی ساده به او می‌گویید كه چقدر برای‌تان مهم است، خستگی تمام روز را از تنش به در می‌كنید. پیامبر اكرم(ص) فرموده‌اند: «این سخن مرد كه به همسرش بگوید تو را دوست دارم، هرگز از قلب همسرش خارج نخواهد شد». می‌توانید آزمایش كنید. یك‌بار كه همسرتان چندان سر حال نبود وحس كردید از چیزی دلخور است یا حوصله ندارد، به او جملات عاطفی بگویید؛ مثلا بگویید كه از بودنش در زندگی‌تان راضی هستید و خدا را به‌خاطر داشتنش شكر می‌كنید. یا خیلی ساده و آرام بگویید كه دوستت دارم.

  • خودتان نتیجه‌اش را خواهید دید.
  • تعریف‌های عاشقانه

تعریف و تمجید می‌تواند همسرتان را شاد و خوشحال كند، رضایت او را از كنار شما بودن بالا ببرد و كاری كند كه حس اعتماد به‌نفسش بیشتر شده و طوری رفتار كند كه تعریف‌های شما ثابت شود. البته تعریف‌های اغراق گونه و غیرواقعی، دلچسب نیست اما می‌توانید با نگاه مثبت بیشتری نگاه كنید و خوبی‌هایی كه حتما در شریك زندگی‌تان وجود دارد را ببینید وبا صدای بلند به او بگویید. اگر امشب غذایش خیلی خوشمزه شده، سر سفره و مقابل بچه‌ها بر این نكته تأكید كنید.

اگر خانه‌تان منظم است، همسرتان خوش لباس است، رنگ موی جدیدش زیباترش كرده ومهربانی‌اش را دوست دارید، حتما به او بگویید. در خلوت‌تان این كار را انجام دهید و در مقابل دیگران هم فكر نكنید تعریف از همسرتان كار اشتباهی است. وقتی مهمان دارید، غذا كه تمام می‌شود شما هم از پذیرایی و دستپختش تعریف كنید. مقابل خانواده‌تان از خوبی‌های او بگویید.تعریف‌های ساده و واقعی شما برای همسرتان بسیار دوست‌داشتنی خواهد بود.

  • من هستم، نگران نباش

داشتن مردی كه بلد است چگونه حس امنیت را در قلب همسرش ایجاد كند، یكی از بزرگ‌ترین عوامل ایجاد خوشبختی در زندگی یك زن است؛ مردی كه می‌تواند كارها را سرو سامان دهد و حضورش به معنی آرامش است. شما برای ایجاد این حس، علاوه بر اینكه نیاز دارید كه واقعا حمایتگر باشید، باید به همسرتان در قالب كلمات بفهمانید كه كنارش هستید، كمكش می‌كنید و همه‌‌چیز تحت كنترل‌تان خواهد بود. اینكه امكانات را برای او فراهم می‌كنید به تنهایی كافی نیست، وقتی مضطرب است و نگران چیزی است، گفتن یك جمله ساده «من هستم، از چیزی نترس» بخش زیادی از دلشوره‌های او را از بین می‌برد.درست است شنیدن جملات عاشقانه برای زنان حیاتی است اما حرف‌های مردانه شما آرامش بیشتری را به او هدیه می‌دهد.

  • خانم‌ها اینگونه حرف بزنند
  • تشكر با قشنگ‌ترین كلمات

وقتی همسرتان كارهای مردانه‌اش را انجام می‌دهد، پیش خودتان نگویید به وظیفه‌اش عمل كرده و نیازی به تشكر نیست. فكر نكنید مردتان به‌خاطر دست‌های قوی و توانایی‌های مردانه‌اش نیازی به شنیدن تشكر ندارد. در ازای هر قدمی كه برای شما و زندگی مشترك‌تان برمی‌دارد، از او تشكر كنید. به او بفهمانید متوجه هستید كه برای شما چه كارهایی انجام می‌دهد. یك مرد هر قدر هم كه قوی باشد و خود را بی‌نیاز از اینگونه جملات نشان دهد بازهم درون خود دوست دارد كه توسط همسرش دیده شده و از كارها و خدماتش قدردانی شود.

جملات ساده‌ای مانند: ممنون كه مرا صبح‌ها تا ایستگاه می‌رسانی، متشكرم كه با تمام خستگی ات خریدهای خانه را انجام می‌دهی و جملات ساده‌ای كه نشان‌دهنده قدردانی شماست، برای او بسیار انرژی‌بخش خواهد بود. توانایی تشكر كردن از دیگران از چیزهایی است كه به آن سفارش شده‌ایم. امام سجاد(ع) می‌فرمایند: «روز قیامت، خداوند متعال به بعضی از بندگانش می‌گوید: آیا شكر فلان كس را به‌جای آوردی؟ عرض می‌كند: پروردگارا! من شكر تو را به جای آوردم. خداوند می‌فرماید: چون شكر او را به جا نیاوردی شكر مرا هم به جا نیاورده‌ای!» سپس می‌فرمایند: شكرگزارترین شما در پیشگاه خدا كسی است كه از نعمت‌ها و زحمات مردم بیشترین قدردانی و شكرگزاری را به عمل آورد. پس این نكته را از خانه خود شروع كنید.

  • ابرمرد زندگی من

یكی از نیازهای روحی مردانه كه باید برآورده شود تا شما با چشمان خودتان ببینید یك مرد تا چه حد می‌تواند حمایتگر، مؤثر و دوست‌داشتنی باشد، این است كه حس كند ابرمرد زندگی همسرش است. بداند در نگاه شریك زندگی‌اش تكرار نشدنی است وشما به‌عنوان همسر او اعتقاد دارید بهترین مرد دنیا در كنارتان هست.

اینكه هر آدمی مشكلاتی دارد و هیچ‌كس گل بی‌عیب نیست را همه قبول دارند اما حتما شنیده‌اید كه «اگر در دیده مجنون‌نشینی/ به غیراز خوبی لیلی نبینی». مهم این است مرد زندگی‌تان بداند در نگاه شما بهترین انتخاب بوده و خواهد بود. به او بگویید كه قوی و قابل اتكاست و دنیای‌تان بدون او چیز بزرگی كم دارد؛ چیزی مانند یك حامی مهربان برای تمام لحظات زندگی.

  • به تو افتخار می‌كنم

به همسرتان در موقعیت‌های مختلف نشان دهید كه به او افتخار می‌كنید و این را نه‌تنها از دیگران مخفی نمی‌كنید بلكه با كمال میل نشان می‌دهید كه بهترین مرد دنیا شریك زندگی شماست. خوب است بعضی وقت‌ها بی‌بهانه و خیلی ساده به او بگویید كه به او و بودنش افتخار می‌كنید و گاهی هم دنبال موقعیت‌هایی باشید كه مقابل چشم همسرتان این را به دیگران هم بگویید.

یك آقا وقتی متوجه می‌شود همسرش در مقابل دیگران از او تعریف كرده و اعتراف می‌كند زندگی در كنارش بسیار لذتبخش است، احساس غرور خواهد كرد و كسی كه این حس را به او هدیه داده همیشه در دلش باقی می‌ماند. نیازی به نقش بازی‌كردن نیست، خوب به همسرتان دقت كنید، نكات زیادی دارد كه می‌توانید به آنها افتخار كنید و با بیان آن، او را به سمت بهتر شدن سوق دهید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha