به گفته یک متخصص فیزیولوژی، خواص توت سفید و شیرین خیلی شبیه انجیر است و ارزش غذایی آن چنان زیاد است که می‌توان از این میوه به عنوان یک وعده غذایی استفاده کرد.

سلامت نیوز: به گفته یک متخصص فیزیولوژی، خواص توت سفید و شیرین خیلی شبیه انجیر است و ارزش غذایی آن چنان زیاد است که می‌توان از این میوه به عنوان یک وعده غذایی استفاده کرد.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر سید مهدی میرغضنفری در گفتگو با سلامت آنلاین افزود: میوه توت دو نوع دارد که سفید آن شیرین و دارای مزاج گرم و تر، و نوع سیاه یا قرمز آن معمولا ترش است. نوع دوم اغلب با نام شاتوت معروف است که مزاج سرد و خشک دارد.

به گفته او بهترین نوع توت، انواع شیرین و درشت آن است که از نظر خواص بسیار شبیه به انجیر بوده و به دلیل ملین بودن، مصرف آن بخصوص در فصل بهار که توصیه به لینت مزاج می شود، برای رفع سفتی و سختی مدفوع و همچنین درمان یبوست مناسب است.

میرغضنفری اضافه کرد: یکی از خواص مهم توت کمک به باز شدن انسداد مجاری کبد و صفراست. توت سفید شیرین بخصوص برای طحال که سرد و خشک است، بسیار مناسب است و خوردن آن به کسانی توصیه می‌شود که احساس درد زیر دنده چپ دارند؛ چون این درد ممکن است ناشی از التهاب طحال باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تصریح کرد: توت قابلیت هضم بسیار خوبی دارد، به همین دلیل برای کودکان و افراد مسن یا افرادی مناسب است که حجم معده آنها کم است، اما خوردن آن برای کسانی که دچار اختلال در هضم هستند، نظیر افرادی که غذا در معده‌ آنها زیاد می‌ماند مناسب نیست.

دکتر میرغضنفری با توصیه به اینکه در صورت ایجاد نفخ مختصر در اثر خوردن‌ توت، می‌توان از مصلح آن یعنی سکنجبین استفاده کرد گفت: بهتر است توت به عنوان میان‌وعده یا یکی دو ساعت قبل از غذای اصلی مصرف شود و خوردن آن همزمان با صرف غذا توصیه نمی‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha