جانشین دبیر كل ستاد مبارزه با مواد مخدر، گفت: تولیدكنندگان بازی‌های رایانه‌ای با موضوع پیشگیری از اعتیاد، از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر حمایت مالی می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، «طاها طاهری» در گفت‌وگو با كمیته اطلاع رسانی نخستین جشنواره و نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای تهران با بیان اینكه امروزه تاثیر بازی‌های رایانه‌ای در انتقال مفاهیم بر هیچ كس پوشیده نیست، افزود: بهره گیری از بازی‌های رایانه‌ای برای پیشگیری از اعتیاد، در زیر فصل برنامه‌های آموزشی و در بخش انتقال مفاهیم ستاد مبارزه با مواد مخدر پیش بینی شده است.
این مقام مسوول در ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینكه، ستاد در حمایت از تولیدكنندگان بازی‌های رایانه‌ای با موضوع پیشگیری از اعتیاد، هیچ محدودیتی ندارد، اضافه كرد: هر فرد یا شركتی كه برای فعالیت در این حوزه آماده باشد و به ستاد مراجعه كند، ستاد مبارزه با مواد مخدر پس از بررسی پیشنهادها، كمال همكاری را خواهد داشت.
طاهری تأكید كرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر در همكاری با نهادها و سازمان‌های متخصص مانند بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، مشكلی ندارد و از همكاری با این نهادها برای تولید بازی رایانه‌ای با موضوع پیشگیری از اعتیاد استقبال می‌كند.
جانشین دبیر كل ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح كرد: بازی‌های رایانه‌ای به عنوان رسانه‌ای جدید، از تأثیرگذاری بسیاری بر روی قشر كودك و نوجوان برخوردار است و همین امر یكی از دلایل اصلی ورود ستاد مبارزه با مواد مخدر به این عرصه و حمایت از تولیدات است.
طاهری ادامه داد: رویكرد ستاد مبارزه با مواد مخدر، همواره یك رویكرد فرهنگی بوده است و بر این اساس، حمایت از بازی های رایانه ای با موضوع پیشگیری از اعتیاد، در دستور كار این ستاد قرار دارد.
وی همچنین درباره برپایی نمایشگاهی مستقل برای بازی‌های رایانه‌ای گفت: به طور حتم، اختصاص یك نمایشگاه و جشنواره مستقل به بازی‌های رایانه‌ای، ضمن آشنایی بیشتر قشر كودك و نوجوان با تولیدات داخلی، موجب افزایش انگیزه تولیدكنندگان نیز می شود.
جانشین دبیر كل ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح كرد: در صورتی كه كه نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای به صورت بین‌المللی برگزار شود، ضمن آشنایی تولیدكنندگان خارجی با ظرفیت های داخلی، موجب تبادل تجربیات می‌شود.
نخستین جشنواره و نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای تهران توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای امسال در دو بخش برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha