عضو آكادمی جراحان چشم آمریكا گفت: انحراف شدید چشم‌ها، حرك نكردن چشم قبل از 3 ماهگی، انحراف چشم‌ها به داخل، ثابت ماندن یك چشم هنگام حركت چشم دیگر یا تفاوت بین حركات دو چشم علامت مشكل بینایی در نوزادان است.

به گزارش سلامت نیوز حیدر سیاتیری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» درباره تكامل بینایی در نوزادان اظهار داشت: نوزاد قبل از 3، 4 ماهگی در بعضی از موارد لازم است مورد معاینه قرار گیرد.

وی گفت: انحراف شدید چشم‌ها، عدم حركت چشم قبل از 3 ماهگی، انحراف هر دو چشم به داخل، ثابت ماندن یك چشم در زمان حركت چشم دیگر یا تفاوت آشكار بین حركات دو چشم از جمله مواردی است كه باید نوزاد را جهت معاینه نزد چشم پزشك برد.

سیاتیری در ادامه به مشكلات بینایی در نوزادان نارس اشاره كرد و اظهار داشت: تكامل بینایی در نوزادان نارس كمی بیشتر از نوزادانی كه به موقع آمده باشند، طول می كشد؛ احتمال ایجاد استرابیسم و آمبلیوپی در نوزادانی كه قبل از هفته 35 حاملگی به دنیا آمده باشند 30 درصد بیشتر است و هر چه نوزاد زودتر از زمان طبیعی متولد شود این احتمال افزایش پیدا می‌كند.

این فوق تخصص قرنیه در مورد علائمی كه می‌توان به وجود اشكال در تكامل بینایی در نوزادان پی برد، اظهار داشت: نوزاد باید به نور روشن نظیر لامپ یا آویز‌هایی كه معمولاً بالای سر نوزادان نصب می‌‌شود توجه كند همچنین اگر در 3 ماهگی جسمی را مقابل چشم نوزاد بگیریم و آن را از یك سمت آهسته به سمت دیگر حركت دهیم و نوزاد قادر به دنبال كردن آن با چشم نباشد، در این وضعیت بهتر است نوزاد مورد معاینه قرار گیرد؛ البته در بعضی از موارد تكامل بینایی دیرتر رخ می‌دهد كه به آن تأخیر در تكامل بینایی می‌گویند و ممكن است طبیعی باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha