رئیس سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه کشور ما در زمینه سلول‌های بنیادی موفقیت‌های زیادی در حوزه منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای داشته است، گفت: تبلیغات شبکه‌های ماهواره‌ای در زمینه سلول‌های بنیادی کذب بوده و فریب افکار عمومی است.

تبلیغات ماهوار‌ه‌ای در زمینه سلول‌های بنیادی فریب افکار عمومی است

سلامت نیوز:رئیس سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه کشور ما در زمینه سلول‌های بنیادی موفقیت‌های زیادی در حوزه منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای داشته است، گفت: تبلیغات شبکه‌های ماهواره‌ای در زمینه سلول‌های بنیادی کذب بوده و فریب افکار عمومی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، علیرضا زالی در نخستین همایش کشوری کاربرد سلول‌های بنیادی در پزشکی به موضوع سلول‌های بنیادی اشاره کرد و اظهار داشت: ما در برخی از مباحث دانشی در کشور در لبه‌های مرز دانش حرکت کرده که یکی از استراتژیک‌ترین موضوعات سلول‌های بنیادی است.

وی افزود: در زمینه سلول‌های بنیادی امروزه اقدامات زیادی نهادینه شده و در زمینه خدمات و پژوهش و ... در زمینه سلامت به سلول‌های بنیادی توجه زیادی شده است.

رئیس سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه توجه به موضوع سلول‌های بنیادی و موفقیت‌های حاصل شده از افتخارات ملی به شمار می‌رود، گفت: همه این اقدامات بر پایه خودکفایی صورت گرفته و در منطقه و فرامنطقه جایگاه ممتازی در این زمینه داریم.

زالی اضافه کرد: نباید در زمینه سلول‌های بنیادی نگاه افراطی و تفریطی داشت و در مجموعه گروه سلامت لازم است براساس شواهد متقن حرکت کرد.

وی به تبلیغات ماهواره‌ای در زمینه سلول‌های بنیادی اشاره کرد و عنوان کرد: در شبکه‌های ماهواره‌ای گاهی تبلیغی می‌شود که سلول‌های بنیادی به صورت قرص ارائه می‌شود که همه اینها کاذب بوده و برای فریب افکار عمومی است.

زالی ادامه داد: ورود به اقتصاد مقاومتی باید اصول اقتصاد غالب در کشور باشد که مقام معظم رهبری بر این اساس تاکید داشته‌اند. همچنین دانایی محوری و تجاری‌سازی علمی برای تولید ثروت انبوه در حوزه فناوری و سلامت حائز اهمیت است که سلول‌ها بنیادی در این زمینه می‌تواند موثر واقع شود.

رئیس سازمان نظام پزشکی تاکید کرد: امروزه در زمینه سلول‌های بنیادی به ویژه در حوزه مغز و اعصاب دریچه‌های نوین علمی باز شده است و ایران از غافله‌های جهانی عقب نمانده است.

وی اضافه کرد: امروزه دستاوردهای ارزنده‌ای در حوزه سلول‌های بنیادی داشته و در آینده در زمینه بیماری‌هایی همچون پارکینسون،‌آلزایمر و تومورهای مغزی می‌توان شاهد موفقیت‌های شگرفی بود.

زالی در پایان با بیان اینکه در حال حاضر در همه زمینه دانش‌هایی همچون تکنولوژی اقدامات پژوهشی در حوزه سلول‌های بنیادی موفقیت‌های زیادی حاصل شده است گفت: البته در زمینه تبدیل کار پژوهشی به بالین کمی عقب هستیم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha