چهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۳
کد خبر: 214087

افرادی که اضافه وزن و چاقی مفرط دارند معمولا برای ورزش کردن دچار مشکل می‌شوند. همه نوع ورزش برای این افراد مناسب نیست و احتمال آسیب‌دیدگی‌ آنها نیز بیشتر است.

توصیه‌های ورزشی برای افراد دارای اضافه وزن

سلامت نیوز:افرادی که اضافه وزن و چاقی مفرط دارند معمولا برای ورزش کردن دچار مشکل می‌شوند. همه نوع ورزش برای این افراد مناسب نیست و احتمال آسیب‌دیدگی‌ آنها نیز بیشتر است.

به‌ گزارش سلامت نیوز به نقل از  ‌ایسنا ‌، افرادی که چاقی مفرط دارند حساس‌تر هستند و ورزش برای آنها سخت‌تر است. زمانی که فردی ‌اضافه وزن دارد سخت‌تر حرکت می‌کند.

به گزارش گاردین،سوخت و ساز و ترشح هورمون‌ها در بدن افراد چاق با افراد عادی متفاوت است. معمولا افراد چاق نمی‌توانند توصیه‌های ورزشی که به افراد عادی می‌شود را انجام دهند. بنابراین بهتر است که این افراد تحت نظر مربی و در باشگاه ورزش کنند تا احتمال آسیب‌دیدگی‌ آنها کمتر شود.

افرادی که چاقی مفرط دارند معمولا با مشکل تعادل مواجه هستند. بنابراین می‌توانند از تردمیل برای ورزش کردن شروع کنند. تردمیل راه مناسبی برای کاهش وزن است که کمتر به این افراد فشار می آورد.

ورزش بر روی دوچرخه ثابت را انجام ورزش‌هایی همچون شنا و ایروبیک در آب می‌تواند فشاری که به مفاصل وارد می‌شود را کمتر کند و برای افراد دارای ‌اضافه وزن این ورزش‌ها  مفید هستند.

بعضی از افرادی که چاق هستند اعتماد به نفس کافی برای رفتن به باشگاه را ندارد، در این صورت می توانید لیستی از حرکات ورزش و فعالیت‌هایی که می‌توانید انجام دهید و لیستی از حرکاتی که انجام آنها برای شما سخت است را تهیه کنید و در ابتدا بر روی انجام سه یا چهار حرکت از لیست اول تمرکز کنید و خودتان را با یک حرکت از لیست دوم به چالش بکشید. تمرکز اصلی خود را بر روی حرکاتی که می توانید انجام دهید ، قرار دهید.

سعی کنید افرادی را پیدا می کنید که شما را در راه ورزش کردن حمایت می‌کنند. حمایت دوستان و خانواده‌ برای ورزش و کاهش وزن بسیار تاثیرگذار است.

بهتر است به نتایج ورزش کردن خود توجه کنید و نکات مثبت این کار را همیشه در نظر داشته باشید.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha