پنجشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: خانواده هایی که از خود گذشتگی می‌کنند و اعضای عزیز از دست رفته خود را پس از مرگ مغزی اهدا می‌کنند، در واقع زندگی را به چند نفر دیگر می‌بخشند.

2 علت مهم نارسایی کلیه

سلامت نیوز: عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: خانواده هایی که از خود گذشتگی می‌کنند و اعضای عزیز از دست رفته خود را پس از مرگ مغزی اهدا می‌کنند، در واقع زندگی را به چند نفر دیگر می‌بخشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر lحمدرضا عبادزاده افزود: نارسایی کلیه یکی از بیماری­‌هایی است که گریبانگیر بیماران می­‌شود و قند و فشارخون بالا دو علت نارسایی کلیه محسوب می ‌شوند.

وی ادامه داد: در نارسایی کلیه، این عضو عملکرد اصلی خود را انجام نمی‌دهد و نیاز به درمان جایگزینی دارد که درمان­‌ها به دو روش دیالیز و پیوند کلیه انجام می­‌شود.

 این متخصص ارولوژی گفت: پیوند به عنوان اولین خط درمان نارسایی کلیه است که به دو صورت اهدای عضو از طریق فرد زنده یا اهدا از بیمار مرگ مغزی انجام می‌شود. در بسیاری از کشورها که اهدای کلیه فقط از طریق مرگ مغزی انجام می شود، لیست­‌های انتظار طولانی مدتی دارند.

وی با تاکید بر این موضوع که باید از نظر اهدای عضو از بیمار مرگ مغزی فرهنگ سازی بیشتری در جامعه انجام شود، گفت: اگر خانواده‌هایی که درگیر این موضوع می‌شوند از خودگذشتگی انجام دهند، رنج زیادی از دوش بیماران نیازمند دریافت عضو برداشته می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha