سه‌شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 2141

یك متخصص ارتوپد گفت: تایپیست‌ها، نقاشان، بافندگان و موزیسین‌ها در معرض ابتلا به آرتروز زودرس هستند اما ورزش و نرمش‌های تقویت كننده عضلات و مفاصل بهترین راه پیشگیری از این عارضه است.

تایپیست‌ها در معرض ابتلا به آرتروز زودرس


 
 



به گزارش سلامت نیوز دكتر دیانت متخصص ارتوپد در گفت وگو با ایسنا، با بیان این مطلب گفت: اولین بخشی كه در اندام بدن تایپیست‌ها دچارعارضه می‌شود مهره‌های گردن به خصوص مهره‌های 5 و6 است كه در طولانی مدت باعث آرتروز می‌شود این عارضه بر روی ریشه‌های عصبی فشار وارد می كند كه با دست قابل لمس است و باعث درد در دستها می‌شود.


وی درباره راه‌های پیشگیری از درد دست در تایپیست‌ها و كسانی كه با كامپیوتركارمی‌كنند، اظهار داشت: ورزش و نرمش‌های تقویت كننده عضلات گردن، شانه و كتف، قبل از شروع كار و بعد از آن باعث جلوگیری از فشار روی استخوان، مهره‌ها، مفاصل گردن و ریشه‌های عصبی می‌شود.


وی افزود: كار بیش از حد تایپیست‌ها به علت حالاتی كه بر دستشان وارد می‌كنند ممكن است مچ دست و مفاصل انگشتان آنها را دچار آرتروز زودرس كرده و فشار برروی دست‌ها و عصب‌هایشان باعث درد همراه با خواب رفتگی و كم حسی در انگشتان ‌شود.


دیانت درباره نقاش‌ها، موزیسین‌ها، بافندگانی كه كارهای غیرعادی انجام می‌دهند، اذعان داشت: در این مشاغل به علت فشار اضافی كه به مفاصل وارد می‌شود دچار درد شده و افزایش فشار بر روی مفاصل باعث التهاب بافتهای اطراف آن به خصوص تاندون‌ها می‌شود.


وی با بیان اینكه انقباض و انبساط طولانی عضلات باعث درد درعضلات می‌شود، خاطر نشان كرد: داروهای تقویتی مانند كلسیم و ویتامین D كه به انبساط و انقباض عضلات كمك می‌كنند و گلوكزمین كه باعث پاكسازی سلولهای مفصلی می‌شود، همگی سبب سوخت وساز عضلات و تامین مواد مورد نیاز مفاصل می‌شود.


دكتردیانت درخاتمه توصیه كرد: تغذیه مناسب واستفاده از میوه و سبزیجات در وعده‌های غذایی و مصرف غذاهای املاح دار بهترین راه‌های تقویت عضلات بدن می‌باشد. همچنین گرفتن دوش آب گرم و استفاده از داروهای آرام بخش برای جلوگیری از دردهای شبانه موثر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha