دانش‌آموزان سوم راهنمایی و اول متوسطه، تحت پوشش طرح توانمندسازی تحصیلی و روانی‌ ـ رفتاری قرار می‌گیرند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مركز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، در این طرح كه از سوی دفتر مشاوره‌ تربیتی معاونت پرورشی و تربیت‌بدنی وزارت آموزش و پرورش اجرا می‌شود، از میان تمام مناطق آموزشی در هر استان، مناطقی كه مشكلات تحصیلی و روانی ـ رفتاری بیشتری نسبت به جمعیت دانش‌آموزی در پایه اول دوره متوسطه و سوم راهنمایی داشته باشند، تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

مدت زمان آموزش برای دانش‌آموزان در این طرح، 12 جلسه 90 دقیقه‌ای است كه در ساعات غیررسمی و با میانگین تعداد 35 دانش‌آموز در هر كلاس اجرا می‌شود.

در این طرح، دانش‌آموزان با مهارت‌های روانی ـ رفتاری از قبیل مهارت‌های ارتباطی، حل مسئله و تصمیم‌گیری، مهارت‌های جرئت‌ورزی، مقابله با استرس، تفكر نقادانه و خلّاق همچنین نقش باورها و ارزش‌های دینی در تأمین بهداشت روان آشنا می‌شوند.

بر اساس این گزارش، در بخش مهارت‌های تحصیلی نیز دانش‌آموزان مهارت‌هایی همچون تمركز حواس، برنامه‌ریزی تحصیلی، روش‌های ایجاد انگیزه، مدیریت زمان و روش‌های مطالعه را فرا می‌گیرند.

این طرح با هدف آسیب‌شناسی مشكلات تحصیلی دانش‌آموزان و برنامه‌ریزی در جهت حل آن، افزایش سطح سلامت روانی دانش‌آموزان، خانواده‌ها و كاركنان مدارس همچنین بهبود بخشیدن به وضعیت تحصیلی و درسی دانش‌آموزان از طریق افزایش سطح سلامت روان در مدارس كشور اجرا می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha