رئیس کارگروه کاهش تقاضای اعتیاد کمیته مستقل مبارزه با موادمخدر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در دوره پنجم باید برای رفع آسیب های اجتماعی ورود جدی تری نسبت به گذشته داشته باشند چون آسیب های اجتماعی همچنان معضل جدی کشور است.

ورود جدی شورای شهر پنجم برای رفع آسیب های اجتماعی

سلامت نیوز: رئیس کارگروه کاهش تقاضای اعتیاد کمیته مستقل مبارزه با موادمخدر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در دوره پنجم باید برای رفع آسیب های اجتماعی ورود جدی تری نسبت به گذشته داشته باشند چون آسیب های اجتماعی همچنان معضل جدی کشور است.
به گزارش سلامت نیوز، سعید صفاتیان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: کسی که در شورا حضور پیدا می کند، باید متخصص این کار باشد و در حوزه آسیب های اجتماعی بهتر ورود کند.
وی تصریح کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستا وظیفه دارند معضلات شهر را به خوبی ببیند و در عرصه های مختلف اقتصادی، معماری، محیط زیستی و اجتماعی فعالیت داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: پس شوراها وظیفه دارند این مشکلات را ببیند و برای آنها راهکار، طرح و برنامه ارائه بدهد، البته در تهران آسیب های اجتماعی زیادی وجود دارد که نمونه ای از آنها معتادان خیابانی، حاشیه نشین، کودکان کار و خیابانی و زنان سرپرست زیادی است.
صفاتیان ادامه داد: از مسئولان حوزه بهداشت و درمان که در میان اعضای شورای اسلامی شهر دوره پنجم وارد شده اند می خواهیم که به این موضوعات بیشتر توجه کنند.
وی اضافه کرد: البته سیاست های هر بخش را مجمع تشخیص مصلحت نظام تدوین می کند، قانون را هم مجلس شورای اسلامی تصویب می کند و افرادی که به شورا می روند باید شهر را خوب بشناسند و قدرت تحلیل و تهیه برنامه داشته باشند و تجربه برقراری ارتباط با سیستم هم داشته باشند.
رئیس کارگروه کاهش تقاضای اعتیاد کمیته مستقل مبارزه با موادمخدر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: باید تحلیلی روی مسائل اجتماعی صورت گیرد تا متوجه شویم که آیا برنامه هایی که برای معتادان خیابانی در دوره های گذشته داده شده، تاثیر گذار بوده است یا نه، اما آنچه که مشاهده می شود این است که ارتباط بین شورا و شهرداری بسیار ضعیف بود و شورا و شهرداری تخصصی وارد نمی شدند.
وی اضافه کرد: نباید برنامه ها در حوزه های مختلف به گونه ای پیگیری شود که شوراهای اسلامی نقش نظارتی خود روی فعالیت های شهرداری را از دست بدهد.
وی با بیان اینکه معضلات و آسیب های اجتماعی در شهرها باید با نظارت قوی شورای شهر و فعالیت های موثر شهرداری انجام شود،‌ اظهار داشت: باید مشخص شود که برای ساماندهی معتادان خیابانی چه برنامه هایی دارند البته این فعالیت ها بسیار هزینه بر است و باید متخصصان در شورا این موضوعات را پیگیری کنند.

** موضوع اعتیاد به صورت خاص دیده شود
وی با بیان اینکه موضوعاتی همچون حاشیه نشینی، زنان و کودکان خیابانی و کودکان کار، طلاق و خشونت همه در این ارتباط باید ارزیابی شود، اظهار داشت: البته در شوراها باید موضوع اعتیاد به صورت خاص دیده شود و در شهرداری باید کسانی که این کار را انجام می دهند متخصص باشند.
صفاتیان خاطرنشان کرد: اگر افراد دلسوز حوزه اعتیاد در شوراها حضور نداشته باشند کار خراب تر می شود.
رئیس کارگروه کاهش تقاضای اعتیاد کمیته مستقل مبارزه با موادمخدر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر شورا متخصص باشد می توان بسیاری از مشکلات را حل کرد و نباید بگذارد شهرداری بدون برنامه حرکت کند چون شورا نقش بسیار مهمی در حوزه شهرداری دارد.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه 29 اردیبهشت ماه برگزار شد و اعضای شورای شهر و روستای پنجم نیز تعیین شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha