پنجشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷
کد خبر: 214117

کارشناسان سلامت معتقدند زمان مصرف وعده‌های غذایی می‌تواند در میزان کاهش وزن موثر باشد.

زمان مصرف وعده غذایی در کاهش وزن موثر است

سلامت نیوز: کارشناسان سلامت معتقدند زمان مصرف وعده‌های غذایی می‌تواند در میزان کاهش وزن موثر باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در این بررسی که توسط گروهی از متخصصان علوم پزشکی دانشگاه آلاباما در آمریکا انجام گرفته، مشخص شد افرادی که اوایل غروب وعده غذایی خود را به اتمام می‌رسانند میزان چربی بیشتری سوزانده و کمتر احساس گرسنگی می‌کنند. در واقع ساعت درونی بدن در زمان‌های مشخصی از روز عملکرد بهتری دارد.

"کورتنی پیترسون" از متخصصان این مطالعه گفت: بهترین شرایط کنترل قند خون در هنگام صبح است. همچنین در زمان مصرف مواد خوراکی برای هضم آن بدن به انرژی نیاز دارد که در هنگام صبح میزان این انرژی کمی بیشتر است.

به گفته این متخصص بهتر است آخرین وعده غذایی زودتر در پایان روز و حدود اوائل غروب مصرف شود چون در این صورت چربی بیشتری سوخته می‌شود.

در این بررسی متخصصان ۴۲۰ نفر را که تحت رژیم غذایی بودند برای ۲۰ هفته کنترل کردند تا مشخص شود که دیر یا زود خوردن وعده غذایی ناهار چه تاثیری در میزان کاهش وزن دارد؟

آنان دریافتند افرادی که در مصرف وعده ناهار تاخیر می‌اندازند با وجودِ مصرف میزان کالری مشابه با گروه‌ دیگر، با سرعت کمتر و کُندتر وزن کم می‌کنند.

به گزارش مدیکال دیلی، همچنین این دسته از افراد شب‌ها دیرتر به خواب می‌روند و از خوردن صبحانه خودداری کرده یا کمتر از خوراکی‌های مغذی مصرف می‌کنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha