معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: سهم بازار دارویی طب سنتی كشور تا پایان برنامه پنجم توسعه به 10 درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، دكتر مصطفی قانعی امروز دوشنبه در مراسم افتتاح نخستین مجموعه آزمایشگاهی تحقیقات طب سنتی و بهره‌برداری از هفت مركز آزمایشگاهی اظهار داشت: در زمان حاضر سهم امروز طب سنتی در كشور فقط سه درصد طب را تشكیل می‌دهد.
قانعی ارزش بازار دارویی كشور را در حال حاضر دو هزار و 400 میلیارد تومان اعلام كرد و گفت: از این میزان بین 70 تا 80 میلیارد تومان سهم داروهای سنتی است كه باید تا پایان برنامه پنجم توسعه این میزان به 10 درصد یعنی 240 میلیارد تومان برسد.
وی همچنین اظهار داشت: تا افق چشم انداز بیست ساله كشور یا سال 1404 سهم بازار دارویی طب سنتی باید به 800 تا 1000 میلیارد تومان برسد.
قانعی كه در محل شعبه بین الملل دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی سخن می‌گفت تاكید كرد: برای افزایش سهم بازار طب سنتی كشور، طب سنتی باید مبتنی بر شواهد باشد و بدنه علم امروز را نه تنها دربرگیرد، بلكه وارد منابع معتبر پزشكی به عنوان مرجع شود.
وی گفت: طب سنتی كشور به رغم قدمت بالایی كه دارد متاسفانه متخصصان كمتری را با توجه به متخصصان طب امروزی داراست.
قانعی گفت: در زمان حاضر نمی‌توانیم 500 پزشك طب سنتی را با 50 تا 60 هزار پزشك طب امروزی مقایسه كنیم كه این میزان بسیار كم است.
وی با اشاره به افتتاح مجموعه آزمایشگاهی تحقیقات طب سنتی كه شامل 7 مركز آزمایشگاهی نیز می‌شود ن در جمع خبرنگاران اظهار داشت: قرار است این مركز طب سنتی، پتانسیل طب سنتی كشور را به زبان روز دنیا تبدیل كرده و آن را قابل پذیرش برای تمام پزشكان كند.
معاون وزیر بهداشت گفت: در حال حاضر هر چند طب سنتی وجود دارد، اما هنوز تبدیل به علم امروزی نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha