مدیر کل نظارت بر فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: برخی از فرآورده های گیاهی و سنتی در سطح بازار توانسته اند جایگزین بسیاری از فرآورده های شیمیایی شوند.

برخی از فرآورده های سنتی جای داروهای شیمیایی را گرفتند

سلامت نیوز: مدیر کل نظارت بر فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: برخی از فرآورده های گیاهی و سنتی در سطح بازار توانسته اند جایگزین بسیاری از فرآورده های شیمیایی شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،دکتر امیر حسین جمشیدی افزود: بطورمثال بسیاری از فرآورده های سنتی و گیاهی برای سرماخوردگی یا سرفه توانسته اند جایگزین داروهای صنعتی شوند و اتفاقا فرآورده های گیاهی و سنتی در این زمینه خوب جواب داده اند.


وی تصریح کرد: اینگونه فرآورده های سنتی و طبیعی که بین مردم ، مصرف زیادی دارند لازم است که تحت پوشش بیمه قرار گیرند که تعدادی از آنها بیمه شده اند.
وی خاطرنشان کرد: در مجموع 56 قلم داروی گیاهی و سنتی تحت پوشش بیمه قرار دارد اما تعداد بیشتری باید بیمه شوند؛ تحت پوشش بیمه قرار دادن این داروها در وظایف وزارت رفاه است و هرچند که وزارت بهداشت نیز یک عضو در شورای عالی بیمه دارد اما کار اصلی برعهده وزارت رفاه است.
مدیر کل نظارت بر فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: داروهای گیاهی و سنتی که بیشترین مصرف بین مردم را دارد برای ما مهم است که در فهرست بیمه قرار گیرد.
جمشیدی تاکید کرد: جایی که داروی سنتی و گیاهی می تواند جایگزین داروی شیمیایی شود نیز جهت بیمه شدن برای ما بیش از سایر داروهای سنتی مهم تر است.
وی گفت: هنگامی که یک فرآورده گیاهی و سنتی این چنینی پرمصرف در رابطه با یک بیماری خاص وجود دارد، بطور قطع باید آن را تحت پوشش بیمه قرار دهیم چون مردم در حال استفاده از این فرآورده ها هستند و هزینه های آن را از جیب می پردازند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha