رئیس مركز تحقیقات طب سنتی گفت: طب سنتی بر اساس پشتوانه علمی بالایی كه دارد توانایی برعهده گرفتن مسئولیت 50 درصد سلامت كشور را دارد.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از فارس ، محمد مصدق در مراسم افتتاح مجموعه آزمایشگاهی تحقیقات طب سنتی و بهره‌برداری از 7 مركز آزمایشگاهی كه با حضور معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و ریاست دانشگاه علوم پزشكی و خدمات درمانی شهید بهشتی در شعبه بین‌الملل این دانشگاه برگزار شد اظهار داشت: نخستین مجموعه آزمایشگاهی طب سنتی با هدف تحقیق و مستندسازی حوزه پزشكی فعالیت خود را شروع می‌كند تا بر این اساس توانسته باشیم گامی بزرگ در راستای تولید علم بومی برداریم.

وی افزود: شعبه بین‌الملل دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی از آذر سال گذشته در اختیار مركز تحقیقات طب سنتی قرار گرفته و در حال حاضر نیز 5 میلیارد ریال تجهیزات در این مركز وجود دارد كه با وجود پشتوانه علمی بسیار مناسب در این زمینه متعاقباً به دستاوردهای بزرگی در آینده خواهیم رسید.

* طب سنتی ایران جهانیان را به تحسین در حوزه پزشكی واداشته است

علی حائری، رئیس دانشكده طب سنتی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی نیز اظهار داشت: ایران با ورود به حوزه طب سنتی با وجود تأخیر بسیار توانسته است در جهان تحسین همگان را در حوزه پزشكی كسب كند.

وی به حضورش در 15 سال گذشته كه در سازمان جهانی بهداشت WHO در حوزه طب سنتی فعالیت می‌كرد اشاره كرد و گفت: از زمانی كه ایران در بحث طب سنتی وارد شده است هنوز كشورهای دنیا نتوانسته‌اند با علوم بومی كشورمان رقابت كنند و این مسئله در برگزاری كنگره‌های جهانی این علم در جهان بسیار روشن و نمایان است.

حائری خاطرنشان كرد:‌ كشورمان در طب سنتی آن قدر دارای علم بسیار وسیع و كاربردی است كه در یكی از كنگره‌های جهانی از جمله مصر كه نخست‌وزیر كشور میزبان نیز حضور داشت هیچ كدام از شركت كنندگان جرئت ابراز اینكه ابوعلی‌سینا یك دانشمند عربی است را نداشتند و جهانیان در حال حاضر بر خلاف تبلیغات گسترده سنوات گذشته كه ابوعلی‌سینا را یك دانشمند عربی می‌دانستند یك دانشمند ایرانی و طب سنتی را از علوم پزشكی بومی كشورمان عنوان می‌كنند.

* بازار داروی طب سنتی تضمین شده است

در پایان این مراسم فرزانه نقیبی، رئیس مجموعه آزمایشگاهی تحقیقات طب سنتی و معاون دانشكده طب سنتی نیز اظهار داشت: برخی از كمبودهای بسیار كوچك در طب سنتی می‌تواند در روند تحقیقات و تولید علم بومی تاثیرگذار باشد كه در حال حاضر نیز فعالان این عرصه با توان و همت خود بسیار در بقاء و رشد طب سنتی نقش‌آفرین بوده‌اند.

وی با اشاره به كمبود برخی از تجهیزات در مركز تحقیقات طب سنتی گفت: در صورت تجهیز امكانات در آزمایشگاه‌های طب سنتی بدون هیچ اغراقی می‌توان بازار دارویی طب سنتی را تضمین كرد.

نقیبی خاطرنشان كرد: در حال حاضر بازار دارویی و كمپانی‌های دارویی بزرگ خود به دنبال دستاوردها و نتایج علمی و دارویی طب سنتی هستند و آنها هستند كه متقاضی به حساب می‌آیند.

در پایان نشست خبری و مراسم افتتاح نخستین مجموعه آزمایشگاهی تحقیقات طب سنتی و بهره‌برداری از 7 مركز آزمایشگاهی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و همچنین ریاست دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی از این آزمایشگاه‌ها بازدید كردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha