دوشنبه ۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۶
کد خبر: 21418

متخصصان علوم پزشكی در آمریكا هشدار دادند: اسكنرهای كامل بدن كه امروزه در فرودگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند به اندازه بمب‌های تروریستی برای انسان خطرناك و كشنده هستند.

به گزارش سلامت نیوز این دستگاه‌های چالش برانگیز كه هم اكنون در فرودگاه‌های بزرگ و معروف سراسر جهان مستقر شده‌اند، نگرانی از افزایش تماس مردم با تشعشعات رادیواكتیو را تشدید می‌كند كه حاصل آن افزایش خطر ابتلا به سرطان‌ها است.

پیتر ریز ـ استاد دانشگاه آریزونا در این باره تاكید كرد: اسكنرها دستگاه‌های بی‌فایده و اضافی هستند كه نقطه خطر ابتلا به سرطان را در مردم افزایش می‌دهند.

به گزارش روزنامه‌ دیلی میل، این استاد دانشگاه آمریكایی با ارائه یك بررسی آماری خاطرنشان كرد: احتمال مرگ ناشی از این تشعشعات و كشته شدن در یك حمله تروریستی كه برای پیشگیری از آن دستگاه‌های اسكنر به كار گرفته می‌شوند به یك اندازه و حدود یك در 30 میلیون است.

وی تصریح كرد: نگرانی ما بیشتر از نقص عملكرد این دستگاه‌ها است، چون در این صورت، مقدار پخش تشعشعات آن بیشتر از حد استاندارد خواهد شد و احتمال سرطان زایی آن تشدید می‌شود.

گروهی دیگر از متخصصان دانشگاه كالیفرنیا نیز تایید كردند كه بخش عمده انرژی حاصل از این اسكنرها جذب پوست و بافت‌های زیر آن می‌شود و این امر برای سلامت انسان بسیار خطرناك است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha