شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳
کد خبر: 214190

یک عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور لرستان گفت: امکان درمان افسردگی با کمک ورزش وجود دارد‌.

درمان افسردگی با ورزش

سلامت نیوز:یک عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور لرستان گفت: امکان درمان افسردگی با کمک ورزش وجود دارد‌.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،‌ سیروس جعفری  اظهار کرد: ورزش‌درمانی می‌تواند به جای درمان‌های دارویی در بیماری افسردگی مورد استفاده قرار ‌گیرد‌.

وی با اشاره به اینکه روانشناسی ورزش علمی است که به کمک آن می‌توان بسیاری از بیماری‌ها را درمان کرد، ادامه داد: استفاده از دارو تنها به عنوان مسکن در افسردگی مورد استفاده قرار می‌گیرد، در حالی‌که ورزش یکی از راه‌های درمان این بیماران است‌.

‌جعفری اضافه کرد: ورزش کردن می‌تواند درمان دارویی را تکمیل کرده و به بیماران کمک کند تا بیشتر روی درمان بیماری خود تمرکز کنند‌.

‌این دکترای مدیریت ورزشی و روانشناسی یادآور شد: غدد بدن بیمارانی که دچار افسردگی هستند با انجام حرکات ورزشی، هورمون آندروفین تولید کرده و در نتیجه این افراد اکتیو و فعالیت خواهند شد‌.

‌وی خاطرنشان کرد: رمانی که روح و روان افراد به وسیله انجام حرکات ورزشی سالم شد، می‌تواند وارد اجتماع شده و زندگی عادی خود را سپری کند‌.

‌جعفری افزود: هنگامی که شخص ورزش می‌کند و از بدن خود مراقبت می‌کند درواقع بر روی ذهن خود کار کرده و روح و جسم وی توأماً سالم خواهد ماند‌.

‌این مدرس دانشگاه گفت: درمان افسردگی با کمک ورزش از نظر علمی به اثبات رسیده و یک راهکار قطعی برای درمان و رفع این بیماری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha