وضعیت آلودگی هوای تهران نگران كننده است. توصیه ما به مردم این است كه تا جای ممكن در خانه بمانند و از خانه خارج نشوند و این توصیه به خصوص برای بیماران قلبی، تنفسی، ریوی و افراد مسن جدی‌تر است.

مردم تهران امروز و فردا خودروهای خود را بیرون نیاورند
سلامت نیوز: معاون بهداشتی وزیر بهداشت گفت: با توجه به خطرات بالای آلودگی هوا برای سلامت مردم توصیه اكید ما به مردم تهران این است كه امروز و فردا خودروهای خود را بیرون نیاورند و كمك كنند تا این روزها را كه با آلودگی شدید هوا مواجه هستیم به سلامت پشت سر بگذاریم.

علیرضا مصداقی‌نیا در گفت‌و‌گو با فارس، افزود: وضعیت آلودگی هوای تهران نگران كننده است. توصیه ما به مردم این است كه تا جای ممكن در خانه بمانند و از خانه خارج نشوند و این توصیه به خصوص برای بیماران قلبی، تنفسی، ریوی و افراد مسن جدی‌تر است.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: درخواست دیگر بنده از مردم این است كه امروز و فردا خودروهای خود را از خانه بیرون نیاورند و هر چه می‌توانند كمتر از از خودروهای شخصی استفاده كنند و همكاری كنند تا این اوضاع را كه تشدید آن واقعاً برای سلامت مردم و بیماران خطرناك است پشت سر بگذاریم.

وی گفت: علت بروز آلودگی هوا شرایطی است كه به آ‌ن اینورژن یا پدیده وارونگی هوا می‌گوییم و به همین علت امكان تهویه و تخلیه هوای آلوده وجود ندارد و همین امر باعث بروز این مشكلات شده است.

مصداقی نیا در پاسخ به این پرسش كه آیا در این روزها با افزایش موارد بیماری و مراجعه مردم به مراكز درمانی مواجه هستیم یا نه گفت: به صورت مشخص نمی‌توانم بگویم افزایش مراجعه داریم یا نه اما لازم است این موضوع را رصد و اعلام كنیم ولی به طور طبیعی افرادی كه دچار بیماری‌های زمینه‌ای هستند مانند بیماران خاص، بیماران قلبی،‌تنفسی و افراد مسن در این شرایط بیماریشان تشدید می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha