در اكثر بیماران مبتلا به این انگل علامتی دیده نمی‌شود اما در بعضی از افراد مبتلا علائمی نظیر كاهش‌ وزن‌ غیر منتظره، اسهال، علائم كم‌خونی نظیر ضعف‌، خستگی‌، تنگی‌ تنفس‌ و درد قسمت بالای‌ شكم‌ نیز دیده می‌شود.

خوردن گوشت و ماهی نپخته مهمترین علت ایجاد كرم نواری در انسان است
 سلامت نیوز:عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی مشهد گفت: خوردن‌ گوشت‌ قرمز یا ماهی كه به خوبی پخته نشده باشد مهمترین علت ایجاد كرم نواری در انسان است.

عبدالمجید فتی در گفت‌وگو با  فارس اظهار داشت: "كرم‌ نواری " یكی از انگل‌های نسبتاً شایع در انسان است كه لوله دستگاه گوارش را آلوده می‌كند.

وی گفت: خوردن‌ گوشت‌ قرمز یا ماهی كه به خوبی پخته نشده باشد مهمترین علت ایجاد كرم نواری در انسان است كه فرد را بیمار خواهد كرد اما این بیماری به دیگر افراد سرایت نمی‌كند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی مشهد در مورد علائم ابتلا به كرم نواری تصریح كرد: در اكثر بیماران مبتلا به این انگل علامتی دیده نمی‌شود اما در بعضی از افراد مبتلا علائمی نظیر كاهش‌ وزن‌ غیر منتظره، اسهال، علائم كم‌خونی نظیر ضعف‌، خستگی‌، تنگی‌ تنفس‌ و درد قسمت بالای‌ شكم‌ نیز دیده می‌شود.

فتی ادامه داد: در بیماران مبتلا به كرم نواری بیشتر درمان دارویی صورت می‌گیرد و برای تشخیص این بیماری مدفوع‌ در آزمایشگاه‌ برای‌ شناسایی‌ كرم‌مورد بررسی انجام‌ می‌گیرد.

استاد گروه انگل و قارچ ‌شناسی دانشگاه امام رضا(ع) مشهد، برای پیشگیری از ابتلا به انگل كرم نواری توصیه كرد: باید ماهی و گوشت‌ قرمز خصوصاً گوشت گاو به خوبی پخته شود همچنین از گوشت‌هایی كه دارای‌ مهر كنترل‌ توسط‌ سازمان‌ دامپزشكی‌ است استفاده شود ضمن اینكه قبل‌ از غذاخوردن‌ دست‌ها با آب و صابون با دقت شسته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha