طی دو سه روز آینده شاخص آ‌لودگی هوا در تهران در شرایط ناسالم است و چون در این روزها مراجعات مردم به مراكز درمانی چند برابر می‌شود توصیه ما این است كه افراد تا حد امكان وارد فضای باز نشوند.

مراجعه مردم به مراكز درمانی در روزهای آلودگی هوا چندین برابر می‌شود
سلامت نیوز:مدیر كل بهداشت محیط وزارت بهداشت گفت: طی دو سه روز آینده شاخص آ‌لودگی هوا در تهران در شرایط ناسالم است و چون در این روزها مراجعات مردم به مراكز درمانی چند برابر می‌شود توصیه ما این است كه افراد تا حد امكان وارد فضای باز نشوند.

كاظم ندافی در گفت‌و‌گو با فارس، افزود: آلاینده‌های هوا در تهران بر اساس شاخص PM10 در چند روز گذشته از نظر ذرات معلق و گاز مونوكسید كربن در شرایط ناسالم است و بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی این وضعیت احتمالاً تا 2 یا 3 روز آینده هم ادامه دارد.

وی ادامه داد: در این شرایط به مردم و به خصوص بیماران قلبی و تنفسی مانند آسم توصیه می‌شود، توصیه‌های رسمی را جدی بگیرند و تا جای ممكن از خانه خارج نشوند و فعالیت خارج از خانه نداشته باشند حتی در خانه نیز تا جای ممكن از پخت و پز و استفاده از بخاری و شومینه كم كنند زیرا هم كارها باعث افزایش آلودگی هوا در محیط خانه می‌شود.

مدیر كل بهداشت محیط وزارت بهداشت در پاسخ به این پرسش كه در این شرایط آیا استفاده از ماسك توصیه می شود، توضیح داد: استفاده از ماسك فقط برای افرادی كه مجبورند در محیط باز كار كنند مانند مأموران پلیس توصیه می‌شود، البته این نوع ماسك هم باید از جنسی باشد كه امكان جذب آلاینده‌ها را داشته باشد اما استفاده از ماسك برای عموم مردم و به خصوص بیماران توصیه نمی‌شود و توصیه اصلی به این افراد ماندن در خانه و نرفتن به فضاهای بیرونی در تهران است.

ندافی در پاسخ به این پرسش كه آیا به مردم توصیه می‌شود كه در این شرایط از تهران خارج شوند، گفت: بله اگر مردم بتوانند از تهران خارج شوند و به مناطق خوش آب و هوا بروند كار خوبی است.

وی در پاسخ به این پرسش كه در این روزها با افزایش بار مراجعه مردم به مراكز درمانی مواجه بوده‌اید یا نه گفت: معمولاً این آمار با چند روز تأخیر به دست می‌آید و من آمار دقیقی از این نظر ندارم اما سال‌های گذشته در روزهای پیك ترافیك با افزایش چند برابری مراجعه مردم به مراكز درمانی مواجه بودیم و احتمالاً امسال هم همین طور است.

مدیر كل بهداشت محیط وزارت بهداشت در پاسخ به این پرسش كه چرا وزارت بهداشت در این زمینه اطلاع رسانی كافی ندارد گفت: البته وزارت بهداشت هر روز یك پاراگراف درباره مسائل بهداشت محیط مطلب آماده می‌كند و برای اطلاع رسانی در اختیار صدا و سیما قرار می‌دهد اما این نكته را قبول دارم كه باید در این زمینه بیشتر اطلاع رسانی كنیم و در آینده نیز برای این منظور نشست‌های خبری را برگزار خواهیم كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha