نمایندگان مجلس با اصلاح تبصره ای از طرح تقویت و توسعه نظام استاندارد نظارت بر استاندارهای دارویی و تجهیزات پزشکی را به وزارت بهداشت محول کردند.

نظارت بر استانداردهای دارویی به وزارت بهداشت واگذار شد

سلامت نیوز:نمایندگان مجلس با اصلاح تبصره ای از طرح تقویت و توسعه نظام استاندارد نظارت بر استاندارهای دارویی و تجهیزات پزشکی را به وزارت بهداشت محول کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح تقویت و توسعه نظام استاندارد در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.

نمایندگان با اصلاح تبصره ای از این طرح مقرر کردند تایید، تدوین، نشر و مسئولیت اجرا و نظارت بر استاندارهای دارویی و کالاها، تجهیزات پزشکی بر عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، همچنین  نظارت بر استاندارد های نظامی، برعهده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح (با اذن مقام معظم رهبری) و نظارت بر انرژی هسته ای و پرتویی برعهده سازمان انرژی اتمی ایران قرار داشته باشد و این موارد تحت نظارت شورای عالی استاندارد قرار گیرد.

نمایندگان بیش از یکساعت این تبصره را بررسی می کردند موافقان این تبصره معتقد بودند سازمان استاندارد قادر بر نظارت تخصصی بر این موضوعات نیست. اما مخالفان این تبصره معتقد بودن که نباید اجرا کننده و ناظر در یک وزارتخانه باشند علاوه براین با اصلاح ماده دیگری مقرر شد تعیین وظایف، اختیارات و تعیین و تصویب شورای استاندارد استان با تایید مسئولان ردیف های یک تا پنج این ماده فقط در چارچوب این قانون و مصوبات شورای عالی استاندارد نافذ و اجرایی می گردد.

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha