سه‌شنبه ۲ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۹
کد خبر: 21434

در هنگام آلودگی هوا، حملات قلبی یا تنفسی در گروه‌های در معرض خطر از جمله سالمندان بالای 65 سال كه دارای سابقه بیماری‌های قلبی – ریوی هستند، تشدید می‌شود.

بیماران قلبی - ریوی از منزل خارج نشوند
سلامت نیوز: رئیس اداره كنترل عوامل محیطی موثر بر سلامت وزارت بهداشت به تهرانی‌ها توصیه كرد كه برای كاهش آسیب‌پذیری به دلیل آلاینده‌های هوا، از انجام ورزش‌های صبحگاهی خارج از محیط‌های بسته خودداری كنند.

به گزارش ایسنا، مهندس شیدا ملك ‌افضلی گفت: در هنگام آلودگی هوا، حملات قلبی یا تنفسی در گروه‌های در معرض خطر از جمله سالمندان بالای 65 سال كه دارای سابقه بیماری‌های قلبی – ریوی هستند، تشدید می‌شود.

وی افزود: جوانان و نوجوانان دارای سابقه بیماری آسم و آلرژی كه در گروه‌های زیر 16 سال قرار دارند نیز عمدتاً به دلیل در معرض قرار گرفتن با آلاینده‌هایی مانند ذرات معلق، ازن و اكسید نیتروژن دچار تشدید حملات آسم و آلرژی می‌شوند.

مهندس ملك‌ افضلی با بیان این كه در مواقع آلودگی هوا به خصوص در فصول سرد سال، آلودگی هوا با وارونگی دما در سطح زمین همراه است، به تهرانی‌ها توصیه كرد كه در این روزها، فعالیت‌های فیزیكی و ورزش‌های همگانی دست جمعی كه عمدتاً در پارك‌ها یا در مدارس انجام می‌شود، متوقف شود.

وی خاطرنشان كرد: افراد در روزهای آلوده، فعالیت‌های بیرون از منزل را به حداقل ممكن برسانند تا كمترین آسیب‌پذیری را از آلاینده‌های هوا داشته باشند.

بنا بر اعلام وبدا، براساس مصوبه شب گذشته كمیته آلودگی هوای تهران، به دلیل طولانی شدن هوای آلوه و ناسالم و افزایش میزان آلاینده‌ها، كلیه ادارات، نهادها، سازمان‌ها، بانك‌ها، مدارس و دانشگاه‌های شهر تهران روز چهارشنبه سوم آذر ماه تعطیل اعلام شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha