رعایت نكردن اصول حركتی فشار مضاعف به مفاصل و تاندون‌ها و عادت‌های غلط نشستن در محیط كاری مشاغلی كه وضعیت‌های تكراری بدنی دارند از جمله عوامل تشدید و تهدید كننده مشكلات مفاصل در كشور است.

فعالیت‌های سرپا در منزل مهمترین عامل دردهای عضلانی زنان
سلامت نیوز: یك فیزیوتراپیست گفت: فعالیت‌های تكراری و سرپا از جمله شستن ظروف در منازل بیشترین عامل دردهای عضلانی زنان خانه‌دار است.

سید مجید هراتی در گفت‌وگو با فارس  اظهار داشت: رعایت نكردن اصول حركتی فشار مضاعف به مفاصل و تاندون‌ها و عادت‌های غلط نشستن در محیط كاری مشاغلی كه وضعیت‌های تكراری بدنی دارند از جمله عوامل تشدید و تهدید كننده مشكلات مفاصل در كشور است.

وی به مشكلات شغلی از جمله مونتاژكارها و دندا‌نپزشكان كه وضعیت‌های كاری تكراری دارند، اشاره كرد و گفت: وضعیت‌های تكراری در اكثر مشاغلی كه موارد اصول حركتی را رعایت نمی‌كنند باعث دردهای عضلانی بسیار شدید و آزار دهنده می‌شود.

هراتی با بیان اینكه شغل‌های صنعتی، كارگری و مشاغل كارمندی پشت میز به میزان زیادی دچار مشكلاتی از جمله دردهای عضلات مچ دست، دردهای عصبی، پشت و گردن می‌شوند، افزود: كار بیش از 8 ساعت به صورت وضعیت‌های تكراری و ثابت مشكلات عضلانی را در بردارد.

وی اظهار داشت: بهترین پیشنهادهایی كه برای افراد برای جلوگیری از مشكلات عضلانی می‌توان عنوان كرد ارتقاء آگاهی آحاد جامعه از دانش بهداشت عضلات و اسكلت‌بندی است تا در حین فعالیت‌های كاری افراد دقایقی از زمان خود را به نرمش و استراحت دادن به عضلات خود اختصاص دهند.

این فیزیوتراپیست به نصب پوسترهای نرمش‌های عضلانی در محل كار به عنوان ضرورت‌های فعالیت‌های شغلی كه هم‌اكنون نیز در برخی از اماكن مرسوم شده است، اشاره كرد و گفت: كشش عضلات و مفاصل باید در هر 15 دقیقه صورت پذیرد زیرا بافت عضلات در هر 15دقیقه دچار خستگی می‌شوند.

هراتی با بیان اینكه ساعات كاری افراد باید در طول روز تقسیم‌بندی شود تا فرد هر یك تا 2 ساعت نرمش‌های كوتاهی انجام دهد، افزود: معمولاً خانم‌ها بیشتر دچار عارضه‌های اسكلتی می‌شوند زیرا در منزل فعالیت‌هایی تكراری زیادی را انجام می‌دهند.

وی خاطرنشان كرد: شستن ظروف و تمیزكاری در منزل كه بیشتر نیز توسط زنان خانه دار به صورت سرپا صورت می‌پذیرد آنان را بیشتر دچار مشكلات عضلانی كرده كه در نهایت این عوامل باعث مراجعه گسترده این قشر به پزشكان ارتوپد و فیزیوتراپ‌ها می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha