دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷
کد خبر: 214359

یک استاد دانشگاه علوم پزشکی از چگونگی کاهش دانش برخی پزشکان که حتی می‌تواند در مدت یکسال دانش آنان به نصف کاهش یابد، پرداخت.

پزشکانی که یکساله دانش آنها نصف می‌شود

سلامت نیوز:یک استاد دانشگاه علوم پزشکی از چگونگی کاهش دانش برخی پزشکان که حتی می‌تواند در مدت یکسال دانش آنان به نصف کاهش یابد، پرداخت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم،محمد علی امیر زرگر - متخصص اورولوژی، در پاسخ به این پرسش که آیا درست است که روش‌های تشخیصی و درمانی پزشکان هر 10 سال تغییر می‌کند، اظهار داشت: بله - تکنیک‌های پزشکی در طول هر یک دهه تغییر می‌کنند.

وی در توضیحی درباره اهمیت به‌روز بودن پزشکان به دانش پزشکی عنوان کرد: در زمینه علم پزشکی، اگر کسی در کوران مطالعه نباشد، همیشه دانش وی کم می‌شود مثلاً اگر دو سال مطالعه پزشکی مستمر نداشته باشد که حتی برخی‌ها از این مدت هم کمتر گفتند، یعنی اگر پزشکی فقط یکسال مطالعه مستمر پزشکی نداشته باشد، دانش پزشکی آن متخصص پزشک نصف می‌شود.

این متخصص اورولوژی ادامه داد: حال اگر این کاهش دانش پزشکی در هر دو سال یا یک‌سال ادامه پیدا کند، دیگر چیزی از دانش به‌روز پزشکی آن پزشک باقی نمی‌ماند.

زرگر تصریح کرد: بنابراین پزشکان باید حتماً در کوران مطالعه و به‌روز کردن دانش پزشکی خودشان باشند تا هم خودشان در مدار دانایی قرار گرفته و هم بیماران از دانش پزشکی آنها به بهترین نحو سود ببرند.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی درباره اینکه با این توضیحات آیا پزشکان ایرانی در علوم خود به‌روز هستند، پاسخ داد: به نظر بنده - بیشتر پزشکان ایرانی اهل مطالعه و به‌روز کردن دانش خود هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha