آسیب‌ها و صدمات فك و صورت همانند دیگر عوارض و آسیب‌های جسمی كه در تصادفات یا عدم رعایت موارد ایمنی اتفاق می‌افتد، می‌تواند مشكلات عدیده‌ای از جمله مشكلات مالی و روحی را برای فرد آسیب‌دیده ایجاد كند.

برخی آسیب‌دیدگان فك و صورت با 100 عمل جراحی هم بهبود نمی‌یابند
سلامت نیوز:عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی ـ درمانی شهید بهشتی گفت: در برخی مواقع صدمه‌دیدگان فك و صورت حتی با 100 عمل جراحی نیز بهبود نمی‌یابند.

عبدالجلیل كلانتر هرمزی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: آسیب‌ها و صدمات فك و صورت همانند دیگر عوارض و آسیب‌های جسمی كه در تصادفات یا عدم رعایت موارد ایمنی اتفاق می‌افتد، می‌تواند مشكلات عدیده‌ای از جمله مشكلات مالی و روحی را برای فرد آسیب‌دیده ایجاد كند.

وی افزود: پیشگیری بهترین روش برای جلوگیری از صدمات فك و صورت است زیرا با وجود امكانات و پیشرفت‌های جراحی پلاستیك در كشور ممكن است در برخی صدمات فك و صورت وضعیت فرد آسیب‌دیده با انجام حتی 100عمل جراحی نیز به حالت اول بازنگردد.

كلانتر هرمزی با بیان اینكه زمان‌ درمان صدمات فك و صورت، طولانی بوده و این قبیل درمان‌ها هزینه‌بر است، گفت: رعایت اصول ایمنی از جمله بستن كمربند ایمنی در خودروها، استفاده از كلاه ایمنی توسط راكبان موتورسیكلت‌ها و بهره بردن از وسایل ایمنی در زمان ورزش كردن می‌تواند در پیشگیری از صدمات فك و صورت بسیار تأثیرگزار باشد.

وی با اشاره به آخرین سمینار جراحی‌های فك و صورت كه در بیمارستان 15 رداد بر گزار شد، اضافه كرد: در این سمینار آخرین وضعیت صدمات فك و صورت در كشور بررسی و جدید‌ترین روش‌های جراحی نیز توسط پزشكان فوق تخصص‌ در این رشته تشریح و ارائه شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی خاطرنشان كرد: بر اساس آخرین آمارها و بررسی‌های صورت گرفته توسط جراحان كشور، مصدومان فك و صورت در ایران از شدید‌ترین آسیب‌دیدگان بر اثر جراحات سنگین در حوادث به حساب می‌آیند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha