40 میلیارد تومان به وزارت بهداشت اختصاص یافت كه این مبلغ برای توزیع به دانشگاه‌های علوم پزشكی ابلاغ شده است و اكنون باید در فیش حقوقی پرستاران لحاظ شده باشد.

ابلاغ آیین نامه پرداخت اضافه كار پرستاران منتظر تأیید وزیر دفاع است
سلامت نیوز: سرگروه بهداشت مركز بودجه و پایش عملكرد وزارت بهداشت گفت: برای ابلاغ دستورالعمل و آیین نامه پرداخت اضافه كار پرستاران منتظر تأیید وزیر دفاع و پشتیبانی هستیم زیرا پرداخت اضافه كار پرستاران شامل پرستاران شاغل در نیروهای مسلح نیز می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری، عباس میر عابدینی افزود: آخرین پیگیری‌ها حاكی از این است كه هنوز آیین نامه مرتبط با پرداخت اضافه كار به پرستاران به امضای وزیر دفاع نرسیده است زیرا برای اجرای این دستورالعمل در بخش خدمات درمانی نیروهای مسلح نیازمند تأیید وزارت دفاع و پشتیبانی هستیم.

وی درباره مبلغ تخصص یافته برای پرداخت اضافه كار به پرستاران گفت: اعتباری كه برای پرداخت اضافه كار به پرستاران در نظر گرفته شده را هنوز به طور دقیق نمی‌توانیم اعلام كنیم.

سر گروه بهداشت مركز بودجه و پایش عملكرد وزارت بهداشت تأكید كرد: اجرای پرداخت اضافه كار به پرستاران باید در تمام بخش‌های دولتی، خصوصی، تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح همزمان و به صورت یكسان اجرایی شود. بنابراین باید همه بخش‌ها روی آیین نامه‌ای كه پرداخت ها بر اساس آن صورت می گیرد به اشتراك نظر برسند.

وی در پاسخ به این پرسش كه آیا بودجه جداگانه‌ای برای پرداخت اضافه كار به پرستاران در نظر گرفته شده یا در قالب بودجه دانشگاه‌ها پرداخت می‌شود، گفت: فعلاً در قالب بودجه دانشگاه‌ها منظور شده كه بر این اساس سقف بودجه دانشگاه‌ها برای پرداخت اضافه كار به پرستاران چند درصد افزایش یافته است. اما هنوز آیین نامه اجرایی آن ابلاغ نشده است.

میرعابدینی افزود: ما به التفاوت اضافه كار به احتمال زیاد از مهر امسال در نظر گرفته و پرداخت شود.

بر اساس این گزارش، این اظهارات در حالی است كه پیش از این، حسین مباركی، مدیر كل منابع انسانی و پشتیبانی وزارت بهداشت اعلام كرده بود 68 میلیارد تومان برای پرداخت ما به التفاوت اضافه كار پرستاران و كادر درمانی در شش ماهه دوم امسال تخصیص داده شده است.

بعد از آن نیز حسن امامی رضوی،معاون درمان وزارت بهداشت اعلام كرد، 40 میلیارد تومان به وزارت بهداشت اختصاص یافت كه این مبلغ برای توزیع به دانشگاه‌های علوم پزشكی ابلاغ شده است و اكنون باید در فیش حقوقی پرستاران لحاظ شده باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha