بیشترین مشكل دندان‌های مردم جهان پوسیدگی است و پوسیدگی شایع‌ترین بیماری كنونی افراد بشر محسوب می‌شود.

دندانپزشكان درباره مواد ترمیمی جدید آزاد كننده فلوراید آموزش می‌بینند
سلامت نیوز: رئیس هیئت مدیره انجمن متخصصین دندانپزشكان ترمیمی ایران از آموزش دندانپزشكان كشور با متد و مواد ترمیمی جدید آزاد كننده فلوراید در دندان برای پیشگیری از پوسیدگی‌های دندان خبر داد.

مهیار شهبازی مقدم در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: بیشترین مشكل دندان‌های مردم جهان پوسیدگی است و پوسیدگی شایع‌ترین بیماری كنونی افراد بشر محسوب می‌شود.

وی افزود: پوسیدگی در ایران نیز به نسبت به برخی كشورهای دیگر پایین و نسبت به برخی كشورها دیگر بالاست و این مسئله بستگی دارد به اینكه چقدر در جامعه برای پیشگیری و بهداشت دندان كار شده باشد و مسلماً هر چقدر بیشتر كار شده باشد درصد پوسیدگی دندان در جامعه نیز پایین می‌آید.

شهبازی مقدم با اشاره به اینكه درمان و تجهیزات ترمیم پوسیدگی‌های دندانی در ایران در سطح بسیار بالایی قرار دارد، گفت: در جهان دندانپزشكی ایران از جمله كشورهای مطرح‌ محسوب می‌شود و در ایران نیز از آخرین روش‌ها، متد و مواد دنداپزشكی استفاده می‌شود.

وی تصریح كرد: كنترل مصرف مواد قندی اصلی‌ترین عاملی است كه می‌تواند دندان‌ را از پوسیدگی‌‌ها محفوظ نگه دارد و استفاده از نخ دندان و مسواك نیز باعث جلوگیری از درصد بسیاری از پوسیدگی‌ها می‌شود.

شهبازی مقدم افزود: در حال حاضر با پیشرفت متد جدید، مواد ترمیمی فوق‌العاده‌ای برای پیشگیری و ترمیم دندان‌ها و پیشگیری از پوسیدگی دندان وجود دارد كه این متد به دندانپزشكان كشور آموزش داده می‌شود.

وی گفت: این مواد اكنون در دسترس دندانپزشكان است و تكنیك‌های استفاده از آن نیز در ایران آموزش داده می‌شود و امیدواریم دندانپزشكان با بهره‌گیری از این روش‌ها و این مواد سطح بهداشت جامعه را ارتقاء دهند.

شهبازی مقدم به دستاوردهای دهمین كنگره متخصصان ترمیمی ایران اشاره كرد و افزود: ‌آخرین تكنولوژی، متد و مواد دندانپزشكی كه در جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد در این كنگره برای دندانپزشكان كشور برای ارتقاء سطح علمی و عملی آنان ارائه شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha