به نظر می‌رسد این بیماری به علت تعارضات ذهن ناخودآگاه ایجاد می‌شود كه یك قرن قبل پزشكان و روانپزشكان آن را بر اساس رفع تعارضات ذهن ناخودآگاه و استرس‌ها درمان می‌كردند

سلامت نیوز:عضو انجمن روانپزشكان ایران گفت: استرس دوران كودكی موجب ابتلا به اختلالات تبدیلی مانند تشنج و بی حسی اندامی در بزرگسالی می‌شود.

به گزارش  فارس، غلامرضا حاجتی امروز در بیست و هفتمین كنگره سالانه انجمن علمی روانپزشكان ایران در بیمارستان میلاد برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اختلالات تبدیلی بیماری‌ است كه با علائم مغزی مانند تشنج، فلج و بی‌حسی اندام ها خود را نشان می‌دهد و معمولاً در معاینات و بررسی‌های معمولی نورولوژیك هیچ یافته‌ای از خود بروز نمی‌دهند.

وی افزود: به نظر می‌رسد این بیماری به علت تعارضات ذهن ناخودآگاه ایجاد می‌شود كه یك قرن قبل پزشكان و روانپزشكان آن را بر اساس رفع تعارضات ذهن ناخودآگاه و استرس‌ها درمان می‌كردند.

این روانپزشك تصریح كرد: در این بیماری بیمار نسبت به ایجاد علائم آگاه نیست و می‌توان گفت استرس‌هایی كه از دوران كودكی برای فرد ایجاد می‌شود می‌تواند این بیماری را ایجاد كند.

حاجتی تصریح كرد: حدود 9 تا 30 در 100 هزار نفر در جامعه عمومی و یك سوم مراجعان كلینیك های نورولوژیك و بستری بیمارستان های اعصاب و روان به علت ابتلا به این عارضه است.

وی اضافه كرد: این بیماری زمینه ژنتیك هم دارد و باید گفت كه پیشگیری خاص ندارد و فقط باید از ایجاد استرس‌های دوران كودكی و بزرگسالی جلوگیری كرد و به نوعی نحوه مقابله با استرس‌ها را از دوران كودكی به كودكان یاد داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha