بهمن کیارستمی با تاکید دوباره بر اینکه درخواست ما با برای بررسی روند درمان 4 ماهه‌ی عباس کیارستمی در ایران از نظام پزشکی بارها مطرح شده است، ادامه داد: اما دوستان برای فرافکنی گویا ترجیح می‌دهند فقط به سه روز درمان در فرانسه بپردازند.

واکنش بهمن کیارستمی به آخرین وضعیت پرونده/ «فرافکنی می‌کنند»

سلامت نیوز: بهمن کیارستمی با تاکید دوباره بر اینکه درخواست ما با برای بررسی روند درمان 4 ماهه‌ی عباس کیارستمی در ایران از نظام پزشکی بارها مطرح شده است، ادامه داد: اما دوستان برای فرافکنی گویا ترجیح می‌دهند فقط به سه روز درمان در فرانسه بپردازند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، فرزند زنده‌یاد عباس کیارستمی با اشاره به اظهارات اخیر سخنگوی سازمان نظام پزشکی با بیان این مطلب ادامه داد: ما بارها مطرح کردیم که هدف اصلی ما از پیگیری قانونی پرونده پزشکی پدرم در ایران،علت فوت نیست بلکه بررسی مراحل درمانی است که منجر به این اتفاق شده است.

او در پاسخ به اینکه سخنگوی سازمان نظام پزشکی اذعان دارد که پرونده پزشکی فرانسه به دستشان نرسیده است،گفت: 9 ماه پیش این پرونده را به پزشک قانونی و یک کپی به نظام پزشکی دادیم و حتی تا آنجاییکه مطلع هستم، نسخه‌ای از این پرونده توسط سازمان نظام پزشکی ترجمه شده به آنها ارایه شده است.

بهمن کیارستمی درباره‌ی آخرین جلسه‌ای که در کمیسیون پزشکی داشته‌اند، توضیح داد: هفته‌ی گذشته ما (من و وکیلم) در یک کمیسیون در نظام پزشکی شرکت کردیم که در آن تیم پزشکی بیمارستان «جم» هم بودند و به نظر می‌رسید این کمیسیون به دلیل اعتراض ما و دستور دادستان پرونده برای بررسی مجدد پرونده تشکیل شده اما متاسفانه زمان بسیار محدودی که در این کمیسیون به ما داده شد صرف جواب به سوالات اعضای کمیسیون درباره پرونده پزشکی فرانسه شد.

او درباره‌ی جزییات بیشتر آن جلسه توضیح داد: در آن جلسه و کمیسیونی که چهارشنبه گذشته در پزشکی قانونی تشکیل شد بنا داشتیم با شرح جزئیات به دلائل اعتراض مان به کارشناسی قبلی همچون استناد به نظر خلاف واقع  پزشکان متهم ، به جای استناد به کارشناسان بی طرف بپردازیم اما این فرصت به ما داده نشد و سرانجام با بحث‌ و سوال درباره پرونده فرانسه، تمام زمان محدود جلسه را گرفتند. در پایان پرسیدیم آیا می‌توانیم بعد از نزدیک به یک سال انتظار انتشار گزارش کاملی را در این ارتباط داشته باشیم و جواب شنیدیم که چنین گزارش محرمانه خواهد بود و تنها به دادستان پرونده ارائه خواهد شد.


بهمن کیارستمی در پایان گفت: ده ماه پیش ما خواستیم روند درمان در ایران بررسی شود اما دوباره به سه روزی که کیارستمی در فرانسه بستری بود پرداختند، در حالیکه ما بارها تاکید کردیم علت فوت سوال ما نیست و با توجه به این که نه سازمان نظام پزشکی و نه سازمان پزشکی قانونی مسئولیت یا وظیفه‌ای در قبال رسیدگی به پرونده های پزشکی خارج از ایران ندارند، درخواست ما بررسی روند درمان در ایران است. به نظرم با این اظهارات می‌خواهند مقدمات اعلام حکمی را فراهم کند که گفته‌اند قرار است در چند روز آینده صادر شود.

رییس کل سازمان نظام پزشکی به تازگی آخرین وضعیت پرونده فوت عباس کیارستمی را تشریح کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha